Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 22691 ggr
[KilledbySnape]
1

Könsbestämning (tydliga kulor?)

Jag undrar hur tydligt pungkulorna känns eller syns på en hankatt som är 6 månader? Förutsatt att allt sitter som det ska. Jag har börjat misstänka att min hankatt är en honkatt, nämligen. Tycker mig inte känna några kulor, men jag är inte säker.

Jag vet hur man ser skillnad i teorin, men utan något att jämföra med tycker jag det är svårt… Känns som om jag ägnat hela gårdagen och idag åt att googla efter bilder, och nu orkar jag inte stirra på fler kattrumpor, haha!! Skrattande

Dessutom börjar min katt att tröttna på mina försök att känna runt efter eventuella kulor… (Hans päls döljer en del.) Jag skulle vilja vara någorlunda säker innan jag ringer veterinären och bokar tid för kastrering. Tungan ute Det är liksom pinsamt nog att jag, kanske, tagit fel här hemma i tre månader!

OberonsMatte
0

Du borde känna dem om de finns där. Lägg upp en rumpbild på "honom" så får vi se!

Sajtvärd Katter iFokus

OberonsMatte
0

Sajtvärd Katter iFokus

[KilledbySnape]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden kanske inte direkt hjälper, men det var den bästa jag kunde få. (Har ingen kamera, fick lirka med webcamen)

När jag kollar närmre på könsöppningen skulle jag absolut spontant säga att "han" är en hon… Det är inte som ett runt hål, utan mer som en springa, en bit under anus. Det var det som fick mig att bli misstänksam först (hade badat katten, syntes bättre bland all päls då).

#2, Och tack,:-) men ja, jag har redan läst den där sidan, några eventuella kulor på min, syns verkligen inte sådär… :P det var därför jag undrade hur stora/tydliga de brukar vara "normalt". Min katt är mest "platt" om man stryker hela vägen från magen över könet.

Lusthan
2

Grattis, du har en flicka skulle jag nog vilja säga… :-)

Jourhemmet
0

Om du inte känner kulor så är det antingen en flicka eller så är han kryptorkid. På honor börjar kisshålet direkt efter anus.

Josefa
1

En tydlig hona. Om det hade varit en hane så skulle det iaf funnits en tom liten "påse", mellan rumphålet och mörkfärgade området på bilden som är kisshålet, om din katt hade varit kryptochid.

Viccan92
0

Japp en hona. Jag ser själv vilket kön det är på nyfödda ungar.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Josefa
0

Nyfödda ungar är det lättast att se könet på.

OberonsMatte
0

#3 Det där ser ut som en hona.

Sajtvärd Katter iFokus

[KilledbySnape]
0

Tack så jättemycket för hjälpen, allihopa! Glad

Josefa
10

Hon är sötare från detta hållet.

Viccan92
0

#8 Menar du att det blir svårar med åldern? Blir förvirrad när jag läser annonser med 5veckors ungar som dem inte vet könet på än pga åldern.

Hawknestgrove
0

Nä det är ju lättare ju äldre de blir. här hittade jag på google bildsök

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[KilledbySnape]
0

#11, Tack, jag håller nog med. Skrattande

#12, 13, Av andra har jag hört att det är lätt att bestämma kön när de är riktigt små, men att det sen kan bli lite mindre tydligt ett tag där… Och sen lättare att se igen några veckor senare. Om det nu stämmer vet jag inte själv.

Viccan92
0

#13 Jag tyckte det lät skumt. Fick själv hem en hona som visade sig vara en hane. Och förra ägaren hade ändå haft kattt hela livet.

annzoo
0

Ni som köpt katt som visade sig vara ett annat kön och annonser ni sett dä man inte vet könen pga åldern..har ni funderat på att de är 99% huskatt/blandraskullar de handlar om…

Viccan92
0

#16 Har aldrig tänkt på det och kommer inte ihåg heller. Ska tänka på det nästa gång jag ser en sån annons.

Hawknestgrove
0

om man tänker på flickor som ett utropstecken! upp och ner och pojkar som ett kolon:

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mervi_roi
0

#3: Angående bilden som du la upp på honan efter badet: De två hängande sakerna längst ner som du pekar på med svart huvud och ljus kropp är fästingar som lossnat med kroppen efter att du badat henne och har fått suga sig rätt så länge där på hennes bakdel så stora som de är. USCH TA BORT DE REDAN!

MonicaLagerquist
1

Den är tråden r tio r gammal.

Stolt ägare till tre La permer

Mervi_roi
0

#8: Det är generellt sett som enklast att se vilken kön en katt är när den är nyfödd ty den har minst päls i vägen då men rakar man en vuxen katt där i genitalierna så blir det nog lika enkelt att se på den också. (OBSERVERA att föregående mening i detta inlägg låter som en rimlig förklaring men är endast min bedömning i teorin vilken jag baserade på logiskt tänkande och bilder från internet ty jag hittills aldrig har rakat någon katt någonstans någonsin eller upplevt nyfödda katter.)
MVH