AMMA SÖKES - 1 unge i Växjö
Läs mer om den tråkiga historien här: http://kattforum.se/viewtopic.php?f=6&t=208973
Amma sökes som längst 15 mil från Växjö. Jag vet inte hur gamla ungar amman kan ha som äldst och tar gärna emot tips om det.
Som det står i den ovan nämnda tråden handlar det om en kattunge vars mamma har kejsarsnittats och mamman har ingen mjölk samt bryr sig inte särskilt mycket om ungen. Den föddes sent på kvällen 7/1.
Tack på förhand.
*puttar upp så den inte försvinner*
Tjänstehjon åt Bröderna Bus
#1: Tack.
Hittar ni ingen amma är det flaskmatning som gäller. Det kan fungera bra men är tidskrävande. Hur fungerar det nu? Det är ju flera dar sen födseln
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Jo, vi flaskmatar. Han äter bra och går upp i vikt, men det känns som att chanserna är större att han överlever om han får en "mamma" som har mjölk samt "syskon". Dessutom måste jag gå i skolan och min pappa jobbar. På dagarna kan min farmor komma men jag tror ändå att det är bäst att han får en fostermamma om det är möjligt.
OK, då är det inte akut i alla fall. Jag håller med dig att det skulle vara bra även för att ha en mamma som kan lära honom det han behöver samt "syskon" att lära sig tillsammans. Lycka till!
Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Absolut att lillen behöver en mamma och syskon.
Visst kan han överleva utan, men han riskerar att få stooora problem med humöret när han blir tonåring och vuxen, samt problem med magen. Han behöver lära sig att vara katt av en kattfamilj för att bli en stabil individ.
#6 Han kanske kan bli uppfostrad av mamman, och kullar där bara en kattunge finns föds ju lite då och då, men jag håller med dig, tror han kommer få både bättre temperament samt må bättre om han får syskon och en mamma med mjölk.
Det tar dessutom numera ett tag innan han hittar nappflaskan och börjar suga, och det verkar som att min pappa knappt får i honom något alls. Får snart panik eftersom jag dessutom måste till skolan.
#8 : Ja, jag har gjort det. Men tack för tipset.

Puttar upp igen, då det är viktigt att många ser!
Nu bor jag troligen alldeles för långt ifrån, Göteborg. Men här finns en amma iaf,hör av dig om det är intressant ändå!
#11 Ja, tyvärr är det för långt bort, men tack ändå.

Hon har fått en amma nu :)