Smaka på kattmaten! :)
Jag fick en tanke igår när jag hällde upp nytt torrfoder från Orijen i katternas fodertunna. Det luktade väldigt gott.
- Undra hur det här smakar?
Så jag smakade en bit torrfoder och funderade på hur andra torrfder smakar i jämförelse med denna.
Så jag utmanar er! (Om ni vill förståss.) Ta en bit kattmat och smaka och berätta här hur det smakade. 
Jag börjar med min smakrecension av Orijen:
Smaken var söt och aningen köttigt med någon konsig eftersmak.
Det blev väldigt torrt i munnen.

Har precis ätit vitlöksgrissinis så jag hoppar provsmakningen just nu, men jag kan dela med mig av vad jag tycker om Royal Canin Babycat 34 och sånadär vitamintabletter (godis) som luktar sååååå gott.
RC Babycat smakar… Tja… Gammal buljong, fast osalt och lite mjöligt. En ganska tung smak.
Vitamintabletterna doftar anjenämt och de smakar precis dom de doftar men det passar liksom inte att äta. Mjölig parfymerad smak.
Haha era recensioner är så roliga att läsa
Så allvarliga också 
Är vegetarian men jag smakade Pussi Oxkött (blötfoder) för flera år sedan. En ganska mustig/rökig och köttig smak.
Nä, jag avstår. Katterna BARFas och jag är inte så sugen på råa kycklingben.

#4 Men rått nötkött är ju gott :P Det doftar iaf så ljuvligt att jag vill sätta tänderna i det, även om det inte smakar fullt så mycket som det doftar och har en svår konsistens enligt mitt tycke.
Äter inte kött så kan inte smaka på katternas mat. Men jag vet inte om jag hade vågat ändå 
Hmm, ska se om jag vågar ;)
Mina äter Eukanuba…
Jag smakade på en kattmatsbit när jag var liten och bet ur en del av tanden, så det gör jag inte om! :S
Mina katter äter så sällan nötkött bara.
HAha, då kan jag inte låta bli att återge vad som stod på den hundmaten vi brukar köpa.. Ny godare smak……OCh hundar/katter kan tala, ja?????Ska vi dra slutsatsen att den förra upplagan av hundmaten var mindre god då?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
nja, det låter inte lockande.. jag får torka spyor några gånger i veckan, och bara den doften.. uss.. nej, djuren har sin mat, och jag har min :) men jag förstår tanken bakom utmaningen.
Ja jag måste erkänna att det kattmatsprovet jag fick med hem från min vet nu, Hill´s Vet essentials young adult chicken, luktar väldigt gott…. Ändå föredrar Mee trista Mjau som luktar Wasa husmans

Hehe jag kan ju faktiskt passa på att erkänna att både jag och min bror var tokiga i kattmat när vi var små :P Kattens mat fick stå på en bänk för att vi inte skulle komma åt att sitta där och mumsa. Brorsan åt bara torrfodret, jag proppade även i mig blötmat om jag kom åt. Jag kommer faktiskt ihåg när vi satt och käkade lite torrfoder när vi var lite äldre (jag var kanske 4 år då) men minns att det inte smakade särskilt gott.
jag åt kattmat som jätteliten, när jag lärt mig krypa ;)
Men nu skulle jag aldrig få för mig att smaka, urk, mår illa av bara tanken ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
i stället för chips som fredagsmys?????

Jag smakade på Mjau blötmat idag. Laxsmak. Det luktade rätt gott men smakade lite unket. En mustig smak av mörkt kött med antydan av lax. Inte gott.
Är vegetarian, annars hade jag heeelt klart smakat! ;) haha..
Nej, usch. Riktigt grymt ni som vågar smaka, jag vågar inte ens dricka mjölk som går ut samma dag. Lite små rädd :P
Jag stod och luk tade på katternas mat förut när jag hällde upp, bozitas tetra med ren….Men NEJ det gick inte:P Och torrfodret är jag inte heller så sugen på. Jag kanske lyckas smaka på torrfodret men blötmaten går inte!:P Det luktade iaf köttfärs fast mustigt och mättat. Inte så lockande… Såg inte så gott ut heller..Men katterna gillar det:) Jag skulle hellre smaka på någon annan av smakerna på bozitas tetror, jag brukar köpa kanin och nötfärs oxå, de ser godare ut iaf.
Jag har smakat både eukanuba och någon av royaö canin torrisarna o de smakade helt ok. Inte något jag hade valt istället för snacks men oväntat "gott" iaf!
Nä men fyyyyyy!!!!!!!
*skratt* Tror jag står över
Usch!!!
……men bra jobbat ni som vågar 
Bara för att kan jag ju berätta att förra året var det en kvinna på tv som berättade att hon jobbar som katt och hundmats provsmakare. :P Kommer inte ihåg när det var eller vilket program men jag ät gaanska säker på att det kanske var en talkshow..
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
#21 jag såg också något sånt. Tror hon var med i tyra show eller vad det nu heter :P
Min katt äter hundmat så det är ju inte "riktig" kattmat jag smakat, men, jag smakade i alla fall lite av en kula för ett par år sen och det smakade ungefär som knäckebröd. :) Fast lite äckligare och flottigare..
Min katt äter bara torrfoder när hennes blötfoder är slut och jag tänker minsann inte smaka på blötfodret. Där går gränsen. ;)
#23 Varför äter din katt hundmat? Det innehåller inte det som en katt behöver.
#24 Hon tål inte torrfoder för katter (hon spyr upp det) och eftersom att vi ändå har hundar så är det enkelt att ge henne hundmat. :) Hon får det som sagt bara när hennes blötfoder är slut, som är riktig kattmat då.
#25 Aha. Då förstår jag.
Haha, vad tokiga ni är! XD <3
Mjaus blötfoder typ oxkött luktar helt underbart, blir avundsjuk på katterna varje gång jag öppnar en ny förpackning.. men jag har inte vågat smaka, men både jag och min man tycker det luktar jätte gott :)
Denna luktar jättegott!!! Ser riktigt fräsch ut också! Mina katter får den inte så ofta men nästa gång ska jag nog ta mig en bit! :-)

#25 Fast hundmat innehåller inte det en katt behöver.Fattas vissa ämnen som är livsnödvändiga för katt!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#25 Jo, men hon har fått det hela livet och än lever hon och är pigg som en lärka. :) Hon äter Mjau burkmat i vanliga fall men när den tar slut så får hon äta av hundarnas torrfoder. Vi köper ju ny kattmat dagen efter så hon lider inte av att äta hundmat en dag.
#25 haha det där känner jag igen. Vår gamla kisse, som blev nästan 17 år, älskade Wift hundmat på burk. VoV gick inte alls.Så det åt hon med glädje och det köpte jag åt henne. Sen gick hon bort till hundarna och snodde av deras knapermat.då bodde vi så till, att det var över 1 km till närmaste väg, vi bodde längst in i skogen på en liten privat väg. Så hon var utegående katt, som försåg sig med allehanda fyrbenta och bevingade läckerheter själv. OCh hon mådde prima. Dessutom, så kunde hon inte läsa
Jag talade aldrig om för henne att hon åt hundmat…..
Intressant tråd
Roligt att läsa era recensioner om vad kattmaten smakar, själv står jag nog över att testa själv
Men min lillebror älskade pussi torrfoder när han var liten, jag har nog aldrig smakat kattmat någon gång tror jag. Däremot åt jag upp några små "monopol-hus", ni vet såna där små gröna man sätter på gatorna man köpt i spelet. Det är givetvis ingen kattmat, men i alla fall 
MEn måste erkänna att Bozitan luktar hemske gott……
( Mitt förra inlägg var menat till #30 inte till #25.. :p Jag skrev fel. )
#32 Haha, okej. :) Min katt är också utomhus väldigt mycket och fångar sig egen mat men så fort hon ätit upp sina jaktbyten så går hon in och jamar efter burkmat. ;)