Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 5787 ggr
theraphosa
0

Honkatt som börjat kissa inne

Jag har en honkatt som är drykt ett år och fick sin första löp för två månader sen och i samband med allt jamade och skrik så börja hon kissa lite varsom. Hon kissar gärna på saker, typ posten, kläder på golvet, mattor och hundens bädd. Hon värkar göra de mäst på kvällen medans hon på dagen går på kattlådan. Just nu löper hon inte, men ibland när man klappar henne så visar hon rumpan och stampar som dom gör när dom löper, och kissar fortfarane inne ibland.

Så jag har funderat på en kastrering, efter som jag ändå inte vill ha ungar på henne. Men hur stor är chansen att allt kissade inne försvinner med en kastering så jag inte "kasstar pengarna i sjön"? Har nån erfarenhet av de här, är de vanligt?

Sophey
1

Kastrera katten bor du gora aven om det inte skulle hjalpa da det inte ar speciellt bra for katter att ga runt okastrerade pa det viset.

Har du nagon toalada? Har nagonting nyligen forandrats?

Medarbetare på matlust

EddaM
1

Hon kommer högst sannorlikt att sluta markera inne vid en kastrering men ju snabbare desto bättre då de kan göra det till en vana.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

theraphosa
0

#1 Ja, jag vi flytta från stockholm till skåne och en månad senare så böja hon löpa och de va då kissadet börja. Och sen en månad tillbaka bor vi i stockholm igen. Ja de finns kattlåda som städas agligen. Hon är inne katt glömde jag nämna.

Men vad tror du om kissadet? för de är gättejobbigt…

theraphosa
1

#2 aa de är de jag tänkt lite på, hur långt tar de tills de blir en vana? men är de vanligt att de försvinner?

EddaM
2

Kastrera så fort du kan!

S*Luddhuvet´z

Sophey
2

Jag anser att du ska boka en tid hos veterinaren och kastrera henne till att borja med da det inte ar ovanligt att okastrerade katter i overlag markerar lite overallt och helst snarast sa att det inte blir till en vana.

Om hon fortsatter att markera lite overallt har det antigen blivit en vana som kan vara jobbig att bryta eller kan det vara nagonting annat som spokar men jag tror definitivt pa kastration.

Medarbetare på matlust

EddaM
1

Ja oftast så slutar de kissa inne när man kastrerar, i de fall de inte gör det så får man fundera på hur man kan hjälpa katten att sluta. Ibland så blir man tvungen att omplacera katten. Men ett första steg är att kastrera och få bort så mycket av lukten det går. Samt tänka på att inte lägga jackor, väskor och annat på golvet.

S*Luddhuvet´z

theraphosa
1

Okej, men då ska jag fixa de så fort jag får pengar =) tack för hjälpen alla

Hultan
1

Jag tycker du ska boka tid hos vet med ett urinprov först. Hon kan ju också ha problem från urinvägarna. Urinvägsinfektion, urinsten, kristaller tex. Om hon enl vet är frisk skulle jag kastrera och samtidigt testa feliway.

Med sunt förnuft kommer man långt!

IceJossan
0

Ja kolla upp med veterinär, hon kan ha problem som #9 skrev.

Och boka kastrering omgående. Låna pengar av någon så att det blir gjort snarast möjligt. Ju längre tiden går och ju mer hon kissar fel desto svårare är det att få henne att sluta eftersom det kan bli en vana. Så kastrering omgående! Vänta inte på pengar, låna av någon. Det kostar bara ca 1000 kr med kastrering och ID-märkning, för ID-märkning ser ni till att veterinären gör samtidigt.

[sakring]
0

Risken finns att hon om hon inte kastreras får livmoderinflammation.

theraphosa
1

Aa så får de bli, en hällsokoll och prover, sen kastrering =)

annzoo
1

#12 jag hade bokat in urinprov+kastrering på samma gång. De kan ta ett helt sterilt urinprov medan katten är sövd för kastreringen. Det är vanligt att okastrerade katter revirmarkerar. Och de löper inte alltid ljudligt… har själv haft tystlöperskor som tom kissat i sängen medans jag låg där…

Josefa
1

Om katten hade haft UVI så hade hon knappast nöjt sig med att kissa utanför lådan bara på kvällarna. Kväll/natt är kattens aktivaste tid, sp det är då hon försöker locka till sig en partner med hjälp av markeringarna.

breeder_of_cats
5

Budskapet är: SNYGG KATTJEJ SÖKER SNYGG KATTKILLE FÖR SAMVARO

Som uppfödare kan jag säga att problemet du har är ett naturligt kattbeteende.

Många vet att kattpojkar som inte är kastrerade oftast markerar med urin.

Det färre verkar känna till är att det är ganska vanligt att kattflickor som INTE är kastrerade har liknande saker för sig.

Att det handlar om doftbudskap de vill skicka runt i kvarteret, till alla eventuella hanar.

Att det handlar om det märker man på att de väljer att märka sådant som vandrar mellan inne och ute, typ matkassar, väskor, skor.

De verkar kunna avgöra på doften vad som är effektivt för syftet.

Platser som är mest effektiva väljer också, dvs nära ytterdörr, balkongdörr, altandörr.

VAd många inte verkar veta heller är att inte bara kiss utan även bajs funkar utmärkt för doftbudskap.

Som uppfödare med fertil hankatt i hemmet har jag inlärt automatiserade beteenden för att minska risken för markering.

Jag ställer aldrig en matkasse frånaffären på golvet, eller en handväska. Jag skulle aldrig ställa en kasse ren tvätt så katten kommer åt den, det är att be problem.

Skor ställer jag inte så katterna kommer åt dem.

Har en hona som bajsmarkerat varje gång hon löpt vid balkong o ytterdörr.

Så slutligen; kastrera alltid sällskapskatter, det rör sig om hormonellt styrda, men kom ihåg NORMALA beteenden.

Att göra det snart och inte vänta flera år, ökar chansen för att problemet inte upprepas.

zoolatri
5

Vad menar du med att kasta pengarna i sjön? Med risk för att verka otrevlig är det din uppgift som kattägare att se till att katten mår bra. Och skulle kissandet bero på något annat är att hon är fertil bör du kolla upp vad det beror på och åtgärda det. Katten kan inte göra det själv… Bra att du nu tänker kastrera och undersöka henne hos vet!:)

theraphosa
0

#15 Ja de är ju därför hon pinkar och skriker har jag förstått.
Då har jag fattat de som att om jag skulle vänta typ ett halvår så kanske de inte slutar helt medans om jag hade gjort de första löpet så hade hon inte börjat med kissandet? Attans, men nu har jag börjat göra rent gätteoffta i kattlådan, flera gånger om dagen och de värkar som att kissandet minskat lite ute i lägenheten. Men så fort pengar finns så ska jag till vetrenären =)

#16 Med "kassta pengarna i sjön" menar jag att kissadet är de jag vill få bort och om de inte slutar efter en kastrering tycker jag att de är som att kassta pengarna i sjön. För då skulle jag lika görna kunna omplasera henne till nån som vill ha ungar på henne för hon är ganska liten och fin tjej.

Jourhemmet
8

#17. Grrr snacka inte huskattsavel här inne, ingen som gillar.Huskatter ska självklart kastreras eftersom löpandet tär förskräckligt på katten.

Och det verkar lätt som en plätt för dig att omplacera henne, huskatter ska inte kosta pengar och gör dom inte som man vill så är det ju bara att omplacera?

theraphosa
0

#17 Ne har fattat att de hänger katt-fanatiker här men de är därför jag frågar för jag vill veta vad jag ska göra. Och vadå huskatt är hon mindre värd eller?!

Urseckta? vem är du att dömma mig! klart en omplasering inte är lätt men jag tänker på kattens bästa, och OM jag skulle plasera om henne skulle de va till någon jag känner så jag kan hällsa på.

theraphosa
0

jag råka trycka gilla på din komentar och de va INTE meningen.

Jourhemmet
3

#19 Just för att huskatten är precis lika mycket värd som vilken annan katt som helst så ska det inte avlas fler. Jag har alltid hemmet proppfullt av utslängda hemlösa huskatter, det finns alldeles för många av dessa underbara djur. Vill folk ha "söta små kattungar" så rekommenderar jag att man är jourhem och hjälper en dräktig utslängd katt utan värde istället.

Och hade du läst på INNAN du köpte katt så hade du lärt dig att kissandet kommer som ett brev på posten om man inte kastrerar.

MonicaLagerquist
1

#21 för kattens bästa så kastrera henne omgående.

Stolt ägare till tre La permer

theraphosa
0

VEM HAR SAKGT ATT JAG SKA SLÄNGA UT HENNE! Vad fan säger du. Håll dig till ämnet ist. Jag skiter i dina åsickter och vad du tycker om "huskatter". Jag har probem med en av mina katter som är dotter till en katt som min kille hittat ute som nån tänt äld på och sen råka våran fina hankatt som oxå är en räddad katt bli könsmogen och para sig med henne och så kom nelly som nu börjar bli vuxen och tydligen behöver kastreras. Men hon är en ricktigt fin och mysig katt och om nån skulle vela ha en fin hona att para sin hane med så är de okej, för hon är den bästa katten.

Passa dig vad du säger! jag räddar oxå katter och bryr mig jävligt mycke annrs hade jag inte råd frågat här eller hur?

F U!

theraphosa
0

de va alltså svar på #21…..

Jourhemmet
5

#23 Om du räddar katter så borde du veta bättre än att avla fram ännu fler huskatter. Du räddar två men avlar fram ännu fler, ekvationen går inte ihop?

Vad mogen du verkar vara när du skriver FU

theraphosa
1

Jag blir så arg när sånna som du ska hålla på!!!!!
AA FÖR DE VA MENINGEN ELLER HUR, som jag skrev så RÅKA han hinna bli könsmogen men så fort jag såg att han höll på så kastrera jag honom men märkte att hon hade blivit på tjocken så ville inte göra de på henne för de är tasskigt när hon har bebisar i magen.

Ta ut din illska på kattsammlare ist och på dom som slänger ut sin katt som sånna som oss måste ta hand om, jag gör bara en god härning som du kanske oxå gör men kom fan inte och gnäll på mig för jag gör mitt bästa! Och ja jag skrev FU för de är så jag känner. Komm inte här och gnäll på mig.

[dynamitella]
4

Men theraposa, vad är ditt problem? Nu hoppar du på Jourhemmet som MOTVERKAR att katter hamnar på gatan. Det är väl klart att de är oroliga över folk som oförsiktiga med att avel.

theraphosa
0

#27 Lägg dig inte i. 
nej jag har ingen avel, läs vad jag skriver ist…

[dynamitella]
5

Det är ett forum, deal with it.

Du tycker att det är helt ok att slänga bort din katt till någon som vill ta ungar på henne, och bidra till FLER katter när det inte behövs. Det är oansvarig avel.

Jag läser vad du skriver, men håller bara inte med.

MonicaLagerquist
3

#23 Men i inlägget skriver du ja att du hade en hane som parade en av dina honor.Det är det som är avel.

Vill man inte ägna sig åt avel så kastrerar man sina katter.

theraphosa
0

Men hur kan folk inte fatta!
Jag hade två hittekatter varav en va väldigt brännskadad och kunde knappt röra sig, jag gav henne ett liv. Hankatten rädda jag från att bli ihälslagen då en kattsamlare fick hjälp av polisen att "göra sig av" med dom Han va pytteliten och hade mask. Sen att de råkar bli ungar, som jag har sett till hamnar i ett bra hem och behöll en för hon är så fin. HUR GÖR DE MIG TILL EN DÅLIG PERSON? Sen blir jag sur för jouhemmet kommer och gnäller för att mina "huskatter"får ungar. Jag har fan inte gjort nått annant än vart en djurvänn och sen ska man få skit för de? Pass på dehär.

Jag ville bara veta om någon annan hafft problem med att honan börjar kissa inne för de gjorde inte den andra honan. Och vad man kan göra åt de.

zoolatri
3

Theraphosa, jag tror du ska tänka på ditt språk när du skriver i fortsättningen, att skriva F U och att andra inte ska lägga sig i är inte ok. På ett diskussionsforum får du vara beredd på att andra inte delar dina åsikter, och är redo att argumentera för sin sak.

Och att inte förutse att katter blir könsmogna är inte så ansvarigt men det kan säkert lätt hända, men då hade du kunnat göra abort på honan. Du bedriver avel, och planerar att andra ev ska avla på din hona för att hon är liten och fin? Jo, det är avel…

Du är utbildad djurvårdare(står det på din presentation), så du bryr dig säkert mycket om dina djur, men du behöver läsa på mer, eller inte vara så motsträvig när det gäller att ta del av andras åsikter.

Hoppas att du snart kastrerar din katt och att hon mår bra och slutar kissa utanför lådan.

theraphosa
1

#32 de håller jag me om, FU kanske va lite för ärligt.
Ja och jag tycker jag argumenterar på ganska bra eller?

Men hur ska jag hinna se de plus att de va lite min killes fel menmen hör inte hit. De hände och jag gjorde nått åt de, alla fick hem och mår bra.
Nej jag planerar inte, men om nån skulle vela ha henne för att ta ungar på henne så har jag inget emot de för hon är en bra katt.

Mina djur är mitt allt. Jag har räddat många av dom djuren jag har och blir väldigt arg om någon säger nått negativt om dom eller min sköttsel. Vadå? jag ska ju kastrera henne de har jag skrivit säkert tre gånger nu. Nej jag behöver inte läsa på så mycke mer, visst man blir alldrig full lärd men jag kan ganska mycke ändå. Inte om just katter men djuren som är i mitt intresse område kan jag mer än vad som behövvs.

Jag har tidigare haft kattfobi facktist, men när killen kom hem med den brännskadade katten så smälte mitt hjärta, hur kan någon behandla ett djur så illa? Ne fy.

Menmen hon är bättre med kissandet nu men om två veckor ska hon kastreras =)

theraphosa
0

#29 vad säger du, då har du ju inte läst, om jag omplaserar henne eller om nån vill ha ungar på henne så ska de va till nån jag känner så jag kan hällsa på, de skrev jag ju…

Jourhemmet
2

#34 Vi måste först och främst ta hand om dom hemlösa katter som redan finns så sluta prata om avel.

Får jag fråga var den brännskadade katten är?

[dynamitella]
2

Det spelar väl ingen roll om du hälsar på eller inte om personen du medvetet säljer till tänker ta ungar på henne "för att hon är söt".

Det som jag reagerade på var hur otrevlig du var, i kombination med hela inställningen till aveln.

Inte faktumet att du ska hälsa på eller inte.

theraphosa
0

#35  De tycker jag med.

Hon lever tyvär inte längre =/ vart tvungen att avliva henne för nån månad sen då hon vart väldigt dålig, men ett fint "bonus" fick hon iaf.

theraphosa
0

#36 Du sa "slänga iväg henne till nån" de reagera jag på.
Att ett misstag hände och att jag fixa de tycker jag inte är värsta grejjen. Med tanke på vad folk tar ungar på så anser jag att hon är en så fin och bra katt att jag heldre ser att nån tar ungar på henne. Men man tar ju inte medvetet ungar på en katt om man inte vet folk med intresse att ge ungarna till. Om man bara gört för att dom är söta så anser jag att de är fel då jag är fullt medveten om överflödet av katter.

IceJossan
7

Grejen är att du på sätt och vis bidrar till att fler katter blir utslängda till ett liv i missär om du säljer/ger bort henne till någon som ska ta kattungar på henne.

Varför?

För att det finns ca 100 000 hemlösa katter i Sverige idag, och varje unge som din hona då kommer att föda och som får ett nytt hem tar då en plats som en nödlidande och/eller hemlös katt kunde ha fått om kattungarna inte fötts. Dessutom är risken stor att någon eller flera av de ungar som hon får säljs till folk som vill ta ungar på sina katter när de blivit stora nog. Och så fortsätter det. Risken är då ENORM att minst någon av dessa kattungar som föds köps billigt eller ges bort till familjer som inte bryr sig om katten utan lägger den i en kartong och slänger av i diket nånstans när de tröttnat på den. Det ÄR vanligt :( Katten kommer antagligen dö av svält eller bli dräktig (eller göra någon annan katt dräktig om det är en hane), och snart har man då en kattkoloni av lidande katter som har ont om mat och inte får vård när de behöver. Om man låter bli att avla på huskatter så kan dessa hem som då inte får någon kattunge istället ta sig an en av de nödlidande katter som redan finns. Det gör att antalet hemlösa katter minskar, och på så vis höjs kattens status. Eftersom kattungar blir svårare att få tag på och då vänder man sig förhoppningsvis till katthemmen istället och/eller adopterar en vuxen katt.

Så om du säljer eller ger bort din okastrerade hona till någon och denna person tar ungar på henne så bidrar det till att försämra huskattens status ytterligare eftersom det då finns om möjligt ÄNNU fler ungar att välja på för kattköpare = priserna hålls nere och det är lättare för även helt oseriösa och riktigt dåliga djurägare att köpa katt som den sen kan behandla hur som helst eftersom den enligt dem "ändå knappt kostat nåt". Det enda rätta är att kastrera, eftersom du då inte på något sätt bidrar till ännu fler huskatter.

Varför just huskatter har så dålig status och inte ska avlas på är för att det som sagt finns ca 100 000 hemlösa sådana. Raskatter är betydligt dyrare i inköp och därmed köper inte vem som helst en sådan, och därmed dumpas de (utom i ytterst få undantagsfall då det hänt).

Hänger du med?

[dynamitella]
3

Det är så jag tänkte. Lite som med vegetarianer.

Om alla slutar upp med avel av sina "söta" katter, och faktiskt höjde statusen på de som går i misär ute i kylan istället, så skulle det resultera i att allt färre och färre katter hamnar på gatan.

Just theraposas kattungar kanske får perfekta hem.. men om fler tänkte som du, Jossan, så kanske det inte skulle finnas flera hundra katter som fryser och svälter ihjäl varje år här i Sverige.

theraphosa
0

jag förstår hur de går till när djur får ungar och att dom oxå får ungar. Jag har gått en sån utbildning. Du har helt rätt, de finns massor med katter som inte har de bra och som är utan hem de är hämmskt.

hahahah du är ju för rolig. Jag vet/känner dom som katterna bor hos och hur dom har det. Jag bryr mig om djuren och skulle alldrig bara ge bort ett djur till nån random.

Sluta behandla mig som om jag va 10 år. Jag kan ganska mycke mer än vad ni tror.

Cazzos
0

Du skrev den här tråden för två veckor sedan.

Så, har du kastrerat din hona eller ej? När skulle det bli gjort hade du tänkt?

Jag råder dig att kastrera henne denna vecka innan nyår, så får hon en lugnare helg med mindre hormoner som rusar. Eller helt enkelt så snart som möjligt.

Missförstå mig inte när jag säger att hon får en lugnare nyårshelg bara för att hon kastreras. Fyrverkerierna stressar upp alla djur, fertil eller inte, det vet jag.

theraphosa
0

Så här har du skrivit till mig jourhemmet:

"Och det verkar lätt som en plätt för dig att omplacera henne, huskatter ska inte kosta pengar och gör dom inte som man vill så är det ju bara att omplacera"

"Och hade du läst på INNAN du köpte katt…"

Snacka om att ha förutfattade meningar! vem säger så till nån eller enns påstår att de skulle va så utan att veta eller ens fråga hur de gått till? Jag blir lack och fröker förklara vad som hänt och då är man en inprinsip en fitta för att de har råkat blivit ungar och att jag inte skulle ha nått emot att de vart ungar på Nelly för hon är e snäll och mysig katt?

Jag vet att de finns förmycke katter ute, jag är inte dumm. Och nu är de så att jag ska kastrera henne (som jag skrivit tusen gånger nu) men de värkar ingen ricktigt vela fatta så de är ju ingen ide att jag skriver mer för ingen lyssnar ju.

theraphosa
0

#42 ja om två veckor ska hon kastreras vilket jag skrivit. Och anledningen till de är att då har jag pengar till de.

Aa nyår är hemmskt! hunden blir vettskrämd och vågar knappt gå ut…

Cazzos
0

theraphosa ta det med Jourhemmet via PM istället för att jag tycker att du börjar prata om något som inte hör till ämnet.

Cazzos
0

#44 Okej. Synd att du inte kan låna pengar så kunde hon kastreras tidigare än om två veckor.

Mina råd:

Sätt in 2 lådor i huset som hon kan använda, det kanske blir bättre så.

Ta bort alla mattor, (du kan rulla ihop dem och ställa dem mot väggen tills hon slutat med att kissa på fel ställen), tvätta hundens bädd i maskin och lägg undan bädden tills katten slutat kissa på fel ställen efter kastreringen, hunden kan ligga på andra ställen tills vidare.

Släng inte kläder på golvet och lägg posten i ett skåp eller liknande så att hon inte kan få tag i dem.
Om ni får post när ni inte är hemma och hon kissar, skaffa en sån där korg som man kan hänga på innersidan av dörren så att posten hamnar däri.

Om det är hög brottslighet i erat område så kanske ni ska skippa postkorg för att någon kanske stoppar in handen i brevlådan och snor eran post Flört

theraphosa
0

#46 Jaa jag har gjort de mässta av de där men två kattlådor va smart, ska fixa en till. Och en post anårdning bör fixas, haha va snopen jag skulle bli om nån stal min post!

Cazzos
0

#47 Haha ja, vad ska man med post till att göra liksom Cool

Det finns jättebilliga lådor i plast på IKEA, bara åka och fynda Flört
Jag råder dig att åka redan imorgon eller tidigt nästa vecka. Glad

sagan
0

Tvätta allt kissen kissat på med såpa och ättika. Ättikan neutraliserar ammoniaken så inte kisse går tillbaka dit. Stäng in henne köket med två lådor och en liggplats tills hon blir kastrerad. Även efter kastrationen. Gärna en månad. Så har hon glömt bort det dåliga beteendet. En låda per katt samt en extra utöver det. Det är mina råd.

Och jag måste säga att beter man sig som du gör så är det svårt att vara trevlig. Ta till dig den enorma kunskap som finns på detta forum. Och inse att alla jobbar för att minska det hemlösa beståndet som finns i vårt land idag. Att du ens funderar på att säljer till någon som kan tänka sig att ta kattungar på din kisse är inte det smartaste. För varje framavlad katt mister en hemlös sin chans till att bli adopterad eller på annat sätt bli omhändertagen. Höja kattens status kan bara göras genom att se till att kattungarna är vaccinerade x2, chipade och avmaskade som det bör göras. Och sen ta betalt för dem och inte skänka bort dem för 5kr tassen eller en struntsumma på 100kr. Spelar ingen roll om man känner personen eller inte.

Det var mina tankar. Hoppas att du tar till dig dem. Eller i alla fall tänker igenom det.

theraphosa
3

#49 Jag tycker ni är orettvisa, hur trevliga har dynamitella vart (som för övrigt bara hoppa in här för vi nyligen tjeffsa på akvariedelen som hon bad om urseckt för)  hur trevlig har jourhemmet vart? de vill ni inte se bara de som jag skriver som är svar till va dom skrivit och påstott till mig, eller? Bara för jag inte är ett katt människa och hänger här inne hela tiden…

Och jag bryr mig och tar åt mig så de sku du inte säga nått om. Jag skrev ju tidigt i tråden"tack för tippsen kastrering blir de". Sen ska folk gnella på vad jag menar men kassta pengarna i sjön och ungar hit och dit. Som om jag va den största boven till  varför de finns ungar på gatan…
Klart de pelar roll att jag käner dom som har katatterna, jag vill att dom ska hamna hos nån som jag vet har kunskap och kan ge dom massa kärlek.

Så ni bittra menniskoa kan ju sluta ha förutfattade meningar för jag hade ju inte frågat här eller hafft en profil här om jag inte brytt mig om djures bästa eller hur.

Jourhemmet
1

Kan du vara snäll och läsa igenom alla inlägg här ännu en gång för du förstår fortfarande inte vad vi alla menar med att du inte ska ge bort katten till någon som avlar på henne.

[dynamitella]
2

Jaha? Så jag hoppade in här från ingenstans och skrev i din tråd, endast för att du varit dryg mot mig förut? Nej.

Nej, Jag är både här på katter.ifokus, hundar.ifokus, akvariefisk.ifokus och naturalhorsemanship.ifokus.

När jag såg hur du uppförde dig och kastade ut glåpord här kände jag att andra behövde backup, eftersom det är väldigt tydligt att du ofta håller på som du gör.

theraphosa
1

# 50 håller på så offta? urseckta men två av tre gånger har vart ned dig då du vid båda tillfällerna har komentert drygt mot mig och dåda har vart lika otrevliga mot varandra. Och båda gångerna har du bett om urseckt, säger vell en del?

Haha backup? då håller du ju bara på för att du vill tjaffsa, inte för att du facktiskt har fölt tråden och har nått att säga om min katt som kissar inne :P

theraphosa
2

#51 om DU läser igenom tråden en gång för alla så ser du att jag vid FLERA TILLFELLEN SAGT ATT HON SKA KASTRERAS. Jag sa att jag inte skulle ha nått emot att de blir ungar på henne för hon är en bra katt i psyket och hur go som hällts men de blir inga ungar. HUR MÅNGA GÅNGER SKA JAG SÄGA DE.
De jag ville få reda på via den här tråden va om kissandet skulle försvinna via en kastrering och jag har fått svar å min fråga så lägg ner nu.

Förstår alla nu vad jag menar eller är jag otydlig???

MonicaLagerquist
5

#54 Kanske inte otydlig men helt klart okunnig.

Jina
4

Orkar inte läsa längre än halva eftersom TS flippade ut. Men det är ALDRIG att slänga pengarna i sjön att kastrera. Aldrig. Katten mår bäst då, vare sig den urinmarkerar som fertil eller ej.

theraphosa
0

#55 Ne varför ska alla hålla på då? Ja jag visste inte om kissandet skulle sluta och om du kallar de okunnig så visst.  

#56 Ne de har jag fattat, hon ska inte ha sin livmoder kvar. Så slipper hon löpa i onödan och kissa överallt. Och jag kommer kunna sova och slippa hennes skrik som hon höll på med förut.

sagan
4

#50 Var någonstans i dina inlägg är du för att minska kattbeståndet? Då du fortsätter att skriva att du inte har något emot att dem du känner tar kattungar på din hona för hon är "trevlig"? Även om du nu inte kommer att göra detta utan kastrera. Kan du förklara det för mig är du snäll för jag förstår inte. Alla katter är väl "trevliga, söta och snälla" Ska man då avla på alla honor för den sakens skull? Märkligt resonemang från din sida när vi har hemlösa katter som behöver hjälp.Obestämd

theraphosa
0

#50 nej du missförstår heelt. Jag sa att de finns folk som tar ungar på inte så trevliga katter och då tycker jag att min kisse som är väldigt mysig och trevlig skulle ge bra avkomma, så jag ser heldre ungar från henne än en tokig katt. De va de jag sa och att ni kan vrida de så mycke förstår jag inte. Jag har även sagt att jag är fullt medveten om att om en katt får ungar så kan hon bidra i slutändan med säkert 100 katter tillkommer och att hälften av dom skulle kunna leva på gatan. De är sorligt hur de är med katter i dagens sammhälle . 
Så sluta va så trångsynta och tro att jag är slut i huvvet för de är jag inte.

För övrigt har ditt inlägg inget med att min katt kissar inne menmen.

sagan
0

Jo i inlägg #49 men där skrev du en hel del utöver som jag svarade på i ilägg #58 Sen om du läste det eller inte det får stå för dig. Gav dig väldigt bra tips där.

Missförstånd var det inte, jag citerar dig

" Med "kassta pengarna i sjön" menar jag att kissadet är de jag vill få bort och om de inte slutar efter en kastrering tycker jag att de är som att kassta pengarna i sjön. För då skulle jag lika görna kunna omplasera henne till nån som vill ha ungar på henne för hon är ganska liten och fin tjej."

Står ju klart och tydligt vad du menar och går inte att missförtås tycker jag.

Uräkta texstorleken, kan inte ändra på den.

Cazzos
2

De som vill diskutera huskattsavel kan göra det via PM med Ts för att det hör inte till ämnet.

Det står klart och tydligt i #44 att hon ska kastrera katten om 2 veckor för att då har hon råd med det.
Hon kanske inte får eller kan låna pengar för det just nu så jag tycker att det är okej.
Bättre sent än aldrig.

[dynamitella]
3

theraphosa

Jag har bett om ursäkt för att få dig att sluta tjafsa som en jäkla femåring.

Men det fungerade inte. Du har visat dig underlägsen i ditt uppförande, och därmed har jag inget hopp för att vi ska bli vänner.

Kanske om du uppförde dig som en normal människa och var artig kanske folk inte skulle svara dig som de gör.

theraphosa
1

#62 Men du håller ju på lika dant eller hur? då är du isf en 5 åring som du själv säger =)
Varför ska jag vara artig när folk inte är de mot mig? ska jag slicka folk i röven? Jag är inte sån, du kanske är van att bli behandlad så men jag skulle aldrig vara trevlig mot någon som inte är de mot mig.

[dynamitella]
0

Eftersom du tar precis allt negativt så är du ju körd då i internetvärlden.

IceJossan
0

Det är konstigt att vissa inte kan inse att de själva faktiskt är otrevliga helt i onödan. Det ÄR bättre att ta till sig all info än att bli förbannad och hänga ut och svära åt folk så fort man läser nåt man inte vill läsa.

AgnetaB
5

#65 så är det ju tyvärr ofta. Jag menar att folk  frågar något o när de får "fel svar " enligt dem så blir de förbannade o vräker ur sig både det ena o andra.

Borde man inte bli avstängd om man skriver FU till någon här?

IceJossan
0

#66 Det tycker jag verkligen! En varning först, sen avstängning en tid om man inte kan hålla sig lugn.

Nackdelen med att stänga av folk helt är att de inte kan gå in här och fråga eller be om hjälp ens om de håller sig lugna…

Josefa
0

Men hu vilken tråd!!

Inlägget är låst för nya kommentarer