Katter iFokus

Katter

Etiketter: avelgenetikuppfödning
Läst 1372 ggr
[Lillfjanten]
0

att reg kattungar utan stamnamn

då får de stamtavla ändå? men det går bara att göra en gång eller?

Sophey
0

Jag har for mig att man kan gora det upp till 3 ganger (minns inte riktigt ordentligt da jag kan blanda ihop det med hundar) men du far stamtavla pa kattungarna Glad

Medarbetare på matlust

[Lillfjanten]
0

okej, tack! Cool

MonicaLagerquist
1

Det beror på vilket förbund du är med i.ISVERAK får du numera regga en kull sen måste du skaffa stamnamn.Inom WCF kan det skilja sig lite mellan de olika klubbarna.Några kräver stamnamn från första kullen och några gör det inte.

Stolt ägare till tre La permer

Jina
0

Tänkte bara inflika att #3 har rätt.

[Lillfjanten]
0

Anledningen till att jag frågade var en annons som jag svarade på och jag tyckte svaren var lite bristfälliga.. Men då har jag blivit lite klokare nu ;)

Sophey
0

Lita pa MonicaLagerquist hon ar duktig och vet battre an mig Cool

Medarbetare på matlust

annzoo
0

#5 det viktigaste du bör komma ihåg att stamtavla (inget eget ihopsnickrat) ska medfölja katten vid köp alt intyg på att katten är under registrering undertecknat av klubben.

[Lillfjanten]
0

nåja, det blir inget köp av iaf, jag har väldigt svårt för en dålig annons med många felstavningar och även bristfällig information både i annons och svar. har lite svårt att ta det seriöst då, sen kan man ju tycka vad man vill om det. :)  en bra annons ger också ett seriöst intryck.

annzoo
0

#8 om de var en billig raskatt och de vill skicka den med flyg från utlandet är de något man ska passa sig för

[Lillfjanten]
0

Nej, det var en svensk annons.

annzoo
0

#10 jo men de jag menar är att de finns lurendrejare som har en annons (oftast i sthlm) på nätet på ett svenskt annonssite… de skriver oftast dålig svenska (använder ord som manliga och kvinnliga kattungar, antagande mm). Kattungarna/valparna säljs "registrerade"  får en billig peng, man ska betala endast för djurets transport i förskott men de kommer aldrig något djur… man blir då blåst. Så bara för att annonsen finns i sverige behöver de inte vara så i slutändan…

[Lillfjanten]
0

Jag har haft kontakt med uppfödaren, så i detta fall är det en svensk sådan, men jag förstår vad du menar.sen är kstterna inte så billiga heller, utan priset ligger på vad jag skulle kalla minimum för rasen.