Tina frysta kycklingvingar
Har lite funderingar, som jag inte lyckats få exakta svar på trots att jag flirtat med sök-funktionen i en timma. 
Är det ok att tina frysta kycklingvingar i kallvatten?
Ska vingarna vara helt genom-tinade när man ger till katt? (Min hund ger jag ju t.ex. frysta märgben.) Ska man vänta tills de inte längre är kalla alls, liksom rumstemperatur, eller..?
Är det ok att ge hela "klumpen", liksom? (Vingarna är ju dels just vingen och så den där leden, ni vet.)
Mina föräldrar har gett sådant till katterna förut, men jag personligen är så sjukt nojig med min, jag oroar mig för att han ska få benbitar som fastnar i tänderna eller ännu värre, i halsen… Jag sitter och överväger om jag ska våga ge vingar nu när jag ändå har hemma…
Vingarna behöver inte vara rumsvarma. Ur bakteriesynvinkel är det ju bättre om de är lite kalla. När jag ger katterna vingar klipper jag sönder dem med en sekatör och då klipper jag både snett över benen och längs efter. Lederna klipper jag i rätt små bitar för de fastnar lätt i någon tand annars. När jag klippt med sekatöreren klipper jag sönder vingen med en sax, genom benen där det redan är klippt med sekatören. Skinnet klipper jag i små bitar så att de inte åker ner i halsen som en lång slamsa på katten.
En vinge tinar rätt fort. Om du lägger den på ett fat i rumstemperatur är den tillräckligt tinad på dryga halvtimmen.
Jag skulle inte lägga vingen i vatten.
Tack för ditt svar!
Ja, någon sekatör äger jag inte. ;-) Men det var en massa snittande fram och tillbaka, blir det inte väldigt små bitar av det du beskriver?
Klipper alla sönder vingarna nuförtiden..? Såg någon annan som också gjorde det, men före det har jag bara hört folk ge dem hela.
# 2 Betänk att jag har elva katter som ska sina kycklingvingar sönderklippta.

Jag delar mina vingar i två delar. Annars göms de under soffan bara. Det är när man delar dem i för små bitar som risken att sätta i halsen blir som störst. Då tar de hela biten i munnen och kan svälja alltihopa. Är biten större så får de ju gnaga ordentligt istället.
jag har äntligen fått den ena av mina 2 katter att äta kycklingvingar (han verkligen älskar det) och jag brukar variera mellan att ge han hela alternativt dela den i två delar bara, för annars så har jag kyckling över hela lägenheten sedan som jag får hålla på att leta efter, haha.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag delar också vingarna i 2-3 bitar och klipper lite i benen så märgen kommer fram men inte mer, det är ju meningen att de ska gnaga och slita. Mina katter är inte vana vid att äta sånt så jag försöker göra det så attraktivt som möjligt. Nu senast åt lillkillen upp precis allt.
32 du kan om du vill banka på dem med en sån där köttklubba, eller så lägg den i en trasa och slå med en hammare ocm du inte har en köttklubba. Då krossar du benen lite lagom till att börja med
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det tar bara några minuter att få dem rumsvarma.Mycket smakligare för katten och de går fort åt.Just som #7 skriver så är det kanonbra att banka till dem lite.Och så länge benen är råa är de inte vassa.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Tack för alla svar! Plockade fram en vinge för en stund sen, så när skrället vaknar så ska jag se vad han säger om det. 
# , Jag är kanske bara trög nu, men av vilken anledning klipper och bankar ni till vingarna?
För att göra det lättare för dem..?
För att den goda märgen ska komma fram ;) (och göra det lättare för dem i början)
#10, Aha, misstänkte nåt sånt!
Jag delade vingen vid varje led, dvs i tre bitar, och skar bort lite skinn och så. Tyckte det var lite mycket, första gången.
Men jag behövde inte övertala honom, direkt. Hans ögon lyste upp!
Nu slappar han i min famn och tvättar sina tassar. Tror han älskar mig lite extra just nu, haha. 
#11 Det är mat för en katt! Alla torrfoder släng er väggen!(fast jag har framme sådant också
)
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Kul att det gick hem direkt :)