Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1204 ggr
Sophey
0

" Se till att det e svenskt "

Jag fattar fortfarande inte vinkeln… Svenskt kott ar ju alltid bast men hur gor de som barfar utanfor Sverige? Hur ska jag gora som inte bor i Sverige? Jag kan ju inte importera svenskt kott for att katterna ska ata svenskt… Obestämd

Medarbetare på matlust

[Anunnaki]
0

Risken, att kött från djur som fötts upp utanför Sverige ska vara smittbärare av salmonella, pseudorabies och kanske något mer, är mycket större än när det gäller djur som fötts upp och slaktats i Sverige. Salmonella är ju inte så väldigt farlig men pseudorabies är dödligt för alla katter.

Det räcker att komma till Danmark så är salmonella en rätt stor risk i rå kyckling.

Sophey
0

Hur gor de som bor utanfor Sverige? Hur ska jag gora som inte kan fa tag pa svenskt kott? Obestämd

Medarbetare på matlust

[Anunnaki]
0

Då får du väl hitta på ett bra alternativ. Med risk för att få kritik så skulle jag om jag bodde utanför Sverige koka kött till katterna och tillsätta taurin och annat som blir förstört av upphettningen.

Hur det är med köttkvaliteten i Norge och Finland vet jag inte.

Sophey
0

Jisses vilka komplikationer. Jag bor ju i nederlanderna och vill ju garna ge mina missar kott pa naturligt vis och jag undrar fortfarande hur de utomlands utfordrar sina djur (de som udfodrar enligt barf) Obestämd

Medarbetare på matlust

Silvestris
0

Utomlands brukar BARFare undvika mer riskabelt kött som tex. gris (som kan bära salmonella, pseudorabies och trikiner). Lamm och nöt brukar generellt sett anses vara säkert.

Du får kolla upp hur det är ställt med livsmedelshygienen i landet för att kunna bedöma vad som är säkert och inte.

[Anunnaki]
0

# 5 Man bör kanske ha med kyckling på risklistan för salmonella också.