Katter iFokus

Katter

Etiketter: tillbehörutrustning
Läst 2335 ggr
Fridaybrew
2

Kattleksaker och God gärning i ett =)

IKEA kör just nu en kampanj där för varje mjukisdjur som sälj så skänks 10 kr till utbildningsinsattser för barn:
http://www.ikea.com/ms/sv_SE/rooms_ideas/soft_toys_12/index.html

Nu till det bästa =)

Det finns mjukismöss för 9 kr/st som våra katter här hemma samt alla kattungar vi fött upp fått med sig har uppskattat. Brukar köpa på mig ca 50 st mjukismöss åt gången känns galet kanske men då har man kattleksaker som verkligen räcker länge.  Då har man en bra present till kattbekanta. Samtidigt har man hjälpt med 500 kr till barn i världen men spenderat bara 450 kr =)

Inte helt dumt eller hur?

9 kr musen:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70145472/

29 kr Gosig Råtta som även den leks med här hemma av katterna:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50153694/

Utmanar er andra att köpa så många mjukisar som möjligt (för det behöver inte vara till katterna heller lol).

Skriv gärna här hur många ni har köpt vettja =)

Dock en varning! IKEA är beroendeframkallande man kommer oftast ut med mer saker än man har tänkt sig =)

/Fridaybrew

Marinas Mix
1

Ingen idé att köpa, för min kattfröken bara fnyser åt alla leksaker jag köper till henne, men om jag sedan skulle ha beställt böcker och paketen är omslagna med sådana där styva plastsnören, ja då blir det RALLY och pip…Skrattande

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Hawknestgrove
1

Så söta…. Sen finns det många kattaktiva, som säljer både kattleksaker och annat till förmån för hemlösa katter på Tradera.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Fridaybrew
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sådär ja nu har jag shoppat 54 st små 9kr möss och 2 st större 29kr råttor =)
Totalt bidrag till Unicef 560 kr =) =) =) Inte illa pinkat tycker jag.

/Fridaybrew

[Lillfjanten]
2

lite ot, men jag köper virkade leksaker med mynta i, det är vad mina katter älskar, och alla pengar går till behövande katter. de är så duktiga de som virkar dessa figurer!

Fridaybrew
4

JA helt OT var det!

Finns tillräckligt med andra trådar ni kan diskutera hemmabyggen/pysslande och vad ni skänker till kvittar. Denna tråden vill jag ska handla om IKEAs mjukiskampanj.

/Fridaybrew

noir
1

jag köper dom små råttorna och min ena kattfröken är tokig i dom och jag har inte haft i någon kattmynta eller likande som man också kan ha i om man har katter som gillar det i sina leksaker.

dock har jag ingen användning för många möss så sist jag var där köpte jag en brococlli, ett gosedjur alltså. Få se vart han ska få bo. Är så kär i han själv så funderar på att spara då jag och sambon gåt i barnatankar inom nått år eller två.

Fridaybrew
2

Katterna gillar dom verkligen iaf här hemma, har inte ens funderat på att "pimpa" dom med kattmynta det var en bra ide men just nu behövs det inte lol.

Kan lätt säga att jag verkligen inte behöver ha snart 100 möss hemma, dock är det en väldigt enkel vardagspresent till bekanta med katt eller lol barn *duh lol*. Sen fick alla kattungar som vi fött upp med sig en mus (var innan jag gick loss svinhårt), nu kan dom få hur många dom vill =)

Köpte också de de andra små figurerna vet inte om de är poppis eller inte för de "försvann" ligger väl i något skrymsle i ett hörn någonstans.

Personalen på IKEA blev superglada när de förstod varför jag fyllde en ikeakasse med småmöss, det blev lite livat i kassan med glada tillrop iaf =) Så det känns bra =)

/Fridaybrew

line84
1

En av mina katter älskar IKEAS möss! Men jag kan inte klippa av pappersremsan som sitter på för då blir dom inte lika roliga! Det är väl skoj när de prasslar lite.. :)

[Lillfjanten]
2

#5 ursäkta mig, men tråden ligger under rubriken Kattleksaker & utrustning. annars kan du ju ändra trådrubriken till ikeas kampanj, eller att du gör en god gärning för unicef.

Fridaybrew
3

Ursäkta min usla rubriksättning =)   *ironi*

Anser för övrigt att inlägget #0 visar tydligt vad DEN HÄR TRÅDEN handlar om =)

Kanske bara jag som är naiv och tror att man läser mer än rubriken, att man läser igenom inlägg #0 ser jag som en självklarhet INNAN jag kommenterar.

/Fridaybrew

LaSadie
2

#9 Vad i "Kattleksaker och God gärning i ett =)" är det du inte förstår? Samt det som står i #0 förstår jag inte hur du kan missuppfatta syftet med tråden.

Hawknestgrove
2

ja, oavsett, så blir man varm om hjärtat, när man vet, att en del går till ordentlig välgörenhet. Jag har  tex ett MAsterCard, där varje köp ger en 50-öring till WWF. Sen är kortet så snyggt, dessutom…. en stor fin brumbjörn…. Maestrovarianten och MAstercard med kredit har en tiger. Varje liten droppe ger något. Sen en sak till, som också är en god gärning, utan att du kanske tänker på det. Säg nej tack till plastpåsarna som butiken obönhörligt vill pracka på en, även om man inte behöver. Just den plastpåsen kan bli en halv droppe bensin, som vi nog behöver bättre än en prasslig plastpåse.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....