Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4884 ggr
srebecca
0

Klöser sönder ytterdörren

Hej! Vi har precis satt i ny ytterdörr, men märkte precis att det redan blivit massa klösmärken på den efter att min katt vill komma in när han har varit ute. Har ni någon lösning på detta problem?? Förutom kattlucka.

Sophey
2

Du kan antigen sta vakt vid dorren och vanta pa katten eller halla honom inomhus? Tungan ute

Medarbetare på matlust

Eine
0

#1 Instämmer !

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

srebecca
0

"haha". tänkte mer om ni visste något skydd man kan sätta på dörren eller liknande.

Sophey
0

Katten visar att den vill komma in, det ar igentligen erat fel att katten kraffsar sonder dorren eftersom ni tydligen inte kan ge katten tillgang att komma in nar den vill men hur som helst kan du kopa sjalvhaftande plast skydd hos de flesta byggforetag annars kan du nog tejpa upp nagonting eller skruva fast ett plexiglas eller nagonting annat.

Medarbetare på matlust

Eine
0

#4 är det plexiglas du menar? Har aldrig hört om flexiglas?

Sophey
0

Jag menar sjalvklart plexiglas. Jag rattade till det nu tack for att du sag det Skäms

Medarbetare på matlust

[Anunnaki]
1

Jag har skruvat fast en stor bräda som jag klätt med jeanstyg på en an miina dörrar men du lär inte vilja skruva i den nya dörren.

Kattlucka kan ju vara en lösning eller kanske någon speciallösning med ringklocka för katten. Jag skämtar inte!

Och har man katt får man också ta de spår som den orsakar.Glad

Sophey
1

Det finns ju folk som tranar gnagare att pingla med en klocka genom klickertraning sa varfor skulle inte det fungera for en katt? Skrattande

Medarbetare på matlust

Eine
1

#6 då har jag inte missat någon nyhet dåFlört

Em_
0

Jag har också hört talas om folk som satt en extra ringklocka i katthöjd och lärt katten använda den. Det gäller bara att vara hemma när katten vill in.

Eine
5

Tänk så mycket enklare det är med innekatter….Cool

Amoz
0

http://www.coolstuff.se/Cat_DoorBell?gclid=CLjQvsm8k6wCFcTwzAodolzXpg Eller en sådan utanför dörren så hinner ni kanske undvika det värsta.

[cccn]
0

Jag känner en lite äldre dam som har en liten "ring-klocka" av något slag som katten plingar på när den vill komma in.. måste ju säga att det är ganska smart Flört