Klöser sönder ytterdörren
Hej! Vi har precis satt i ny ytterdörr, men märkte precis att det redan blivit massa klösmärken på den efter att min katt vill komma in när han har varit ute. Har ni någon lösning på detta problem?? Förutom kattlucka.
#1 Instämmer !
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
"haha". tänkte mer om ni visste något skydd man kan sätta på dörren eller liknande.
Katten visar att den vill komma in, det ar igentligen erat fel att katten kraffsar sonder dorren eftersom ni tydligen inte kan ge katten tillgang att komma in nar den vill men hur som helst kan du kopa sjalvhaftande plast skydd hos de flesta byggforetag annars kan du nog tejpa upp nagonting eller skruva fast ett plexiglas eller nagonting annat.
Medarbetare på matlust
#4 är det plexiglas du menar? Har aldrig hört om flexiglas?
Jag har skruvat fast en stor bräda som jag klätt med jeanstyg på en an miina dörrar men du lär inte vilja skruva i den nya dörren.
Kattlucka kan ju vara en lösning eller kanske någon speciallösning med ringklocka för katten. Jag skämtar inte!
Och har man katt får man också ta de spår som den orsakar.
#6 då har jag inte missat någon nyhet då
Jag har också hört talas om folk som satt en extra ringklocka i katthöjd och lärt katten använda den. Det gäller bara att vara hemma när katten vill in.
Tänk så mycket enklare det är med innekatter….
http://www.coolstuff.se/Cat_DoorBell?gclid=CLjQvsm8k6wCFcTwzAodolzXpg Eller en sådan utanför dörren så hinner ni kanske undvika det värsta.
Jag känner en lite äldre dam som har en liten "ring-klocka" av något slag som katten plingar på när den vill komma in.. måste ju säga att det är ganska smart