Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 2519 ggr
[helenal]
0

ni som har många katter.

Hur gör ni med försäkring? blir det inte väldigt dyrt?

MonicaLagerquist
0

Jag har IF flockförsäkring till mina.7-15 katter kostar 2500 om året.Självrisk på 2500 och 60 tusen per år att bränna hos veterinären.

I somras hade jag en kort period 16 katter men IF tyckte att det kunde jag ha eftersom att det var kattungar som snart skulle flytta.Jag försäkrar in mina kattungar från sex veckors ålder.

Stolt ägare till tre La permer

[Anunnaki]
0

Jag har gjort ett medvetet val att inte ha några försäkringar på mina elva katter men jag har undansatt minst 10000 kr om det skulle råka bli något oförutsett men jag kan betala mer om det skulle behövas. Räknat över de år som jag haft mer än ett par katter har mitt val att inte ha försäkring gått med stort plus för det brukar inte bli mer än ett par tre veterinärbesök per år och under de 15 år som jag inte haft katterna försäkrade har det varit en gång som kostnaden gått över självrisken som då var 800 kr.

Nu verkar det som att det är relativt billigt att anlita veterinär där jag bor för man måste ju ta med vad det kostar att gå till veterinären i beräkningen. Men man ska i alla händelser inte tro att bara man betalar försäkring så kostar det inget mer för det är sällan som man kommer upp till självrisken och de gånger man gör det ska man ju iaf ut med självriskspengarna.

Sophey
2

10 000 svenska kronor räcker inte om olyckan är framme.

Medarbetare på matlust

annzoo
0

jag har enskillda försäkringar hos agria.. visst kostar de men jag har maxrabattera på 50% så de kunde ha varit dyrare…

Eine
2

Jo det kostar med många katter försäkrade.Har man inte råd kanske man inte ska ha så många katter heller…Obestämd

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Anunnaki]
0

# 3 Jag kan betala betydligt mer om det skulle behövas och under de 15 år som jag haft många katter har jag nog sparat in 50000 kr med råge men det vet man förstås inte förrän efter några år.

[marthiiina]
0

Jag har samlings avtal hos agria, har även hunden försökrad där. Samt mina andra försäkringar i länsförsäkringar (samma bolag). Så för 3 katter och en hund så betalar jag 504kr/månaden :)

[helenal]
0

okej tack, tänkte mer eftersom jag ska köpa en ny katt så måste ha den försälkrad också. In hund är försäkrad hos svealand.

[marthiiina]
0

Man får nämligen en bra rabbat hos agria när man har flera djur av både samma sort samt en annan sort :) mångdrabbat + samlingsrabbat