Inget mer Klass köttkross för mina missar
Jag har gett mina missar rätt mycket Klass köttkross under de senaste åren men nu ska jag inte köpa en enda förpackning till.
Företaget som tillverkar produkten har minkfarm och dessutom har de 15. 16 okastrerade katter som bor en 45 m2 stor bod som är placerad vid själva minkfarmen. Boden är visserligen isolerad och uppvärmd och katterna får mat varje dag men jag ställer inte upp på sådan katthållning ändå. Man försöker hålla tillbaka kattungarna vad det nu kan betyda men jag anar det värsta. Mnkfarmen hade mer än väl räckt för att jag inte skulle vilja köpa något från dem.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hoppas att du berättat för dem varför du slutar att handla av dem.
Stolt ägare till tre La permer
Jag kommer att göra det men jag blev så förskräckt när jag hörde det så jag blev stum.
vars har du fått den info ifrån?
Förstahandsinfo i ett telefonsamtal om en fråga om innehållet i produkten.
Vad heter företaget?
Klassfoder men det går inte att komma åt deras hemsida sedan någon dag tillbaka.
Ah ok, fick för mig att de gick under någon av de andra större företagen, typ Dogman mfl. men då har jag fel på den punkten.
Men varför har de katter som bor i en trång bod? Minkfarmen, hur illa man än kan tycka om den, den tjänar de väl pengar på iallafall, men katterna, vad fyller de för funktion? Eller är de någon form av husmaskotar?
Boden är inte trång, 45 m2, men idén att ha en massa katter som inte ens bor tillsammans med ägaren och dessutom inte kastrerade. Det gamla vanliga: De ska väl lite roligt också.
För min del hade det räckt med minkfarmen för djur ska inte behandlas på det sättet för att vissa ska gå i någon annans päls.
Vilket kött är det i köttkrosset? Minkar?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Ska vara biprodukter från nöt som enligt uppgift ska komma från något slakteri i Norrland.
#10 ok
#7 Kanske minkarna får lite kattungar att tugga på ibland…
#9 tänkte också det.
#7 och tvärtom!
#4 har du bara fått info om detta via ett samtal så kan de ju lika väl vara en missnöjd person som just fått veta att han kommer få kicken… Har någon själv varit där eller vet exakt var minkfarmen ligger och stugan med okastrerade katter… sen ringer man länstyrelsen om allt är så hemsk
Det var ägaren som jag talade med.
#15 ok men var finns farmen och stugan med katterna?