Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1286 ggr
[helenal]
0

kattunge försvunnen:(

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hej. jag har två kattungar på 16 veckor som brukar vara ute när jag är hemma. Har min dörr öppen och dörren till trapphuset. Det har alltid funkat jätte bra innan utan problem men nu är ena borta:( hennes bror gick in till mig och började jama så jag kände att ngt inte stämmer och varit ute o letat och ropat men inget svar… och det är jätte mörkt ute o regnar:( hennes bror springer efter mig o jamar han med… hoppas hitta henne.

annzoo
0

Nån granne kanske tagit katten alt sprungit in till någon som ej märkt de och blivit instängd? en katt i den åldern ska inte vara ute på egen tass då de precis som småbarn kan följa med vilken främling som helst. Sedan inser de inte faran med bilar mm kan bli instängd i något utrymme.

Har du knacka på hos grannarna?
Kollat i utrymmen, föråd mm?
Ringt polisen, katthem?

[hehlenaaa]
0

Har du kontaktat något katthem i närheten? :)
Är hon chippad?

Jourhemmet
0

Men kära nån, så små ska inte vara ute själva.

[helenal]
0

spelar ingen roll att ni beklagar över att dom är ute själva. Jag har haft dom i koppel och släpper inte ut dom utan mitt sikte men senaste tiden har dom gått in och ut i en timme när jag varit hemma och jag har märkt hur trygga de har varit.är kattehem öppet denna tiden? varit ute igen nu o ropat hennes bror springer efter mig o jamar efter henne… är så himla mörkt ute så man ser ju inget och hon är jätte svart ockås. ringt på grannen så hon hjälper till,.

[helenal]
0

varit borta i tre timmar nu…

[helenal]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min snutt:(

[helenal]
0

hittad:) Hon hade suttit bakom sopprummet… och jag var där flera gånger men måste missat henne.. hon ligger nu o sover, har ätit och så

line84
0

Ta detta på rätt sätt nu.. Men kanske har du lärt dig något av denna händelsen? Riktigt skönt att katten är återfunnen iaf!! :)

annzoo
0

Bra att katten kom tillbaka men nu kanske du lärt dig något. Har du otur kan någon råka stänga in henne någonstans. Sedan om du bor i hyresrätt/bostadsrätt brukar de finnas regler om lösspringande hundar/katter.

Ett tips som du kanske redan hört är att kastrera dem snarast så du slipper en oönskad syskonparning. Jag vet både hanar och honor som blivit könsmognad vid 15-16v..