Katter iFokus

Katter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 547 ggr
evamojje
0

Godmorgon Lördagen den 28 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oh va skönt …vaknade vid 6 imorse av fågelsång och tokiga katter som hade löpträning *s* solen skiner och det är första dagen på en liten mini semester, är ju ledig t.o.m tisdag p.g.a röd dag och klämdag Glad

Har inga planer på att åka någonstans utan det blir en skön ledighet på söder istället med Valborgsfirande på skansen *L*. Sen så ska jag försöka skrapa ihop energi och putsa mina fönster *L* har ju köpt nya gardiner som ligger och väntar i garderoben men annars så blir det i lungnets tecken *L*

Ska umgås med vänner och familj samt mina 2 busfrön Mojje och Strawberrie här hemma.

Så trevlig helg på er alla

Eva & Mojje & Strawberrie Glad

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

kristinah
0

God förmiddag. Vad skönt med minisemester. Själv får jag passa på att njuta av lördag- och söndagsledigt. Plikten kallar åter på måndag för att sedan vara ledig åter på tisdag. Skall inte göra så speciellt mycket idag. Tvätta och stryka lite, kanske ta en promenad. Ha en bra dag alla kattälskare!

Pia
0

Idag har det varit riktigt kyligt här strax norr om Sthlm, solglimt ibland. Jag är så glad att jag kunde göra något av den fantastiska gårdagen istället:)

Idag blir det skrivande av, kolla lite film, laga lite mat och plantera lite penséer i lådor och byttor.

Fortsatt skön lördag!

rulda
0

Usch har inte varit en bra dag alls. Väckarklockan ringde klockan tre och då var det dags att åka till jobbet. Nu ska jag iväg på middag hemma hos mamma sen hem och sova och sen till jobbet igen. Längtar till juni då min semester kommer igång…

Titti
0

God eftermiddag.

Här har det donats med både det ena och det andra.

Har varit en sväng till butiken, måsta ju handla russin till mjöden (jätteviktigt ju Flört) dessutom blev det lite till i kundvagnen.
  Hmm… När man är med karln och handlar så blir det bara det nödvändigaste, även om vagnen blir i det närmaste full. När jag är själv då blir det lite blommylla, kött att lägga i frysen och en hel del annat.

Har tvättat kläder och planterat om mina Tomat- och Balsaminplantor (var det jag köpte myllan till). Dessutom sådde jag några Citronfrön, så jag hoppas att något av dom gror.

I skrivandes stund så lagar jag mat. Ska bli ris och gryta. Hmm… inte ofta som jag får förtroende att laga mat. Karln min är trött, han har varit till Brandkårsmuseet med ett gäng ungar med föräldrar.

Vimsan ligger plakat på sängen, var visst jobbigt att hjälpa matte med att plantera om plantorna.