Svart gegga vid ögonvrån
Min lillskit brukar ha genomskinlig gegga vid ögonen, men det petar jag bara bort, då jag inte känner någon oro över det. Vi människor har ju också gegga i ögonen ibland. Dock svart gegga har jag ingen erfarenhet av.
Och guuud så söt han är!!
Min ena har brun men det kanske är färgrelaterat?
Undrar även om smuts i näsan(ej förkyld)?
#3- min katt har ofta smuts i näsan, frågade vet och han sa att det var ganska vanligt, men att små katter ofta inte har "kraft" att nysa ut det, sitter ganska hårt :(
han har faktiskt nyst någon gång så han kanske är lite förkyld :/
Vissa katter bildar mer ögonsekret än andra, men det är inget farligt eller ovanligt så länge inte själva ÖGAT är irriterat/geggigt. Då kan det vara sår, ögoninflammation etc. Min röding får också mycket mörkt skräp i ögonvrån, och även i näsan som det talades om i kommentarerna.Ögonen är som sagt normalt men i nosen känns mer förbryllande!
nosen har jag inte riktigt tänkt på eftersom den är svart på han hehe, men ska ta mig en titt senare.
Jag har ju en ljus katt så då syns det i både nos o ögon självklart mera.Hörde en veterinär sa om nosen när någon frågade att det beror på om de är fuktiga så fastnar det typ smuts där. Jag vet ej vad jag ska tro då det kommer även om det är precis nystädat.Jag vet att detta "fenomen" brukar man se hos stallkattungar då det givetvis alltid finns mycket damm där har jag antagit.