Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2860 ggr
Possess
0

Min katt kissar överallt

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min katt är en hona på snart 2 år. Hon har börjat kissa överallt, på gardiner, under soffan och sängen och på mattor. Har man några kläder på golvet luktar det kiss sen. Hela lägenheten stinker kiss, inte alls kul och jag skäms att ta hem någon. Alla hotar med att man kan bli vräkt pga detta, vilket jag är rädd för. Jag gick till djuraffären och frågade och hon sa att jag skulle testa medlet Get off spray men det hjälper inte. Har också ställt ut flera lådor på olika ställen i lägenheten men hon verkar inte bry sig om dom. Och när jag ser henne stå och kissa och jag skäller på henne bara fortsätter hon. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har ringt om kastrering men vi blev ställda på kö. Vill ha min katt kvar men också ett rent hem!

[Emma--]
0

Efter kastrering lär det bli bra. Men se till att få bort kisslukten också. Sen kan man ju fundera över t.ex uvi.

katterna
0

Snälla sluta och skäll på din katt! Det hjälper inte mot problemen. Vad jag förstod så var katten inte kastrerad. Och där har du nog ditt problem. Katten revirmarkerar för att den inte är kastrerad. Och om det inte är det så bör den undersökas för att utesluta någon sjukdom. Och i annat fall, har du gjort några förändringar i hemmet eller något annat som ändrats som katten nu misstycker?

AgnetaB
0

Se till att få den kastrerad snarast så det ej blir ett beteende.Du kanske kan ringa annan veterinär.

Supinesophie
0

Därför ska man inte vänta med kastrering.. Hoppas det löser problemet, och som sagt, se till att städa så att hon inte känner kisslukten nånstans för då kan hon kissa där igen.

annzoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker du ska kolla hos en annan veterinär om det är lång kö hos den du pratar med.

Tills dess vilken typ av lådor har du och vilket lådmaterial har du? Hur har du städat då olyckor utanför lådan inträffat?

AgnetaB
0

Om katten har kissat där den inte ska, använd inte klorin för det gillar de o kissa på.

kommer ej ihåg vad an skulle torka med men kanske kommer svar.

[Anunnaki]
0

Jag tror inte att kissandet har så mycket med att kattan inte är kastrerad men kastreras ska hon ju ändå. Veterinärbesök omgående för att se till att hon inte har urinvägsinfektion eller urinstenar, inflammerade analsäckar, njursvikt eller någon  annan åkomma. Om katten är frisk måste du tänka på en del saker.

- Aldrig lägga kläder, handväska eller annat på golvet.

- Aldrig lägga något på soffan, i fåtöljen som är blir bylsigt som kläder, en kudde, handväska, eller liknande för det kan trigga katten att kissa där.

- Ställ alla skor så att katten inte kommer åt dem.

- Katter går inte där man strött ut cayennepeppar.

- När du torkar upp efter katten ska du torka en extragång med ättika i vattnet.

- Kattkiss kan tränga ner i trossbotten och då blir det dyrt den dag som du ska flytta från lägenheten.

Det är inte bara roligt att ha katt och ändå har jag elva stycken.

Lycka till

sabines
0

Hej! Skriver för att jag har ett liknade problem med min katthona. Hon kissar inne lite överallt, men främst på kuddar i soffa, säng och på golvet. Ville bara höra om ni var hos vtrinären och det var UVI eller något annat och ifall behandling isåfall hjälpte?

Jourhemmet
0

Har du en katt som plötsligt börjar kissa inne så boka tid till vet.

sabines
0

Självklart ska jag boka tid. Hon har gjort det lite till och från dock, inte börjat helt plötsligt..

[Emma--]
0

#10 är hon kastrerad då?

sabines
0

Japp, hon är kastrerad sen liten!

[Emma--]
0

Ok kolla så hon är frisk då :) är det t.ex uvi så finns ju medicin.