En till fundering, kattavel
Jag har en renrasig, mycket fin hona, som jag vill para med en hane av samma ras. Jag kommer göra allt man "ska" göra så det behöver vi inte gå in på närmare.
Men varför ska det kosta så mycket att låna en hane. Blir det säg 5 kattungar kommer ja få betala 6-9 000 enbart för att katterna ska komma till världen. Och sen tillkommer ju allt med veterinären.
Jag vill göra detta pga av mitt intresse, och är faktiskt helt ointresserad av att tjäna pengar på dom. (2 st är redan bokade till familjemedlemmar till självkostnadspris.)
Finns det ingen som har avelshane som kan ta % av försäljningspris
Är poängen bara att tjäna pengar på katterna? Inte att avla på rätt individer?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Att låna en hane kostar pengar och det tycker jag det är värt, vart enda öre. Att hålla en fertil hane är sannerligen inte det lättaste. Tycker man det är kostsamt varför inte skaffa sej en egen hane som passar din honas linjer.
Skaffa dej ett stamnamn är en god början för en kattuppfödare.
håller med 1. sen tar alla olkia, rasmässig men oxå individ. jag har skogisar, tar ingen parnings/stdavgift om inte honan stannar länge. tar 1-1,200 kr per levande unge vid 4 veckors ålder.. man kan ju kanske tycka det är "snålt" och "girigt" men saken är den att min hane kostar oxå o varför ska jag hålla en fertil hane till "andra" gratis
! Skulle jag sen ha en avelshane som jag faktiskt inte vill låna ut utan använda på mina egna honor endast, ja då tar d hus i helvete och vissa kärringar börjar genast snacka skit
så.. där e iaf mitt svar o åsikt..
S*Winsnes Wilda
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Många lånar inte ut sina snygga hanar, förstår inte varför "käringarna" ska tycka illa om det.
Tycker att det får man ha förståelse för. Alla vill ju inte dela sin gubbe.