En slurk mjölk om dagen?
När min katt på nu 4,5 månader gammal just hade kommit till mig fick hon en liten skvätt mjölk (låglaktos eller kattmjölk) varje morgon, främst för att hon var van vid det, men även för att jag verkligen skulle vara säker på att hon fick i sig vad hon behövde. Jag slutade dock med detta för någon vecka sen, men min fråga är om det på något sätt är skadligt eller dåligt att börja med det igen?
Det rör sig om kanske 1-1,5 msk per dag.
Katter behöver inte mjölk, ge vatten. Ställ ut fler skålar på olika platser så dricker den mer. Kanske köpa en vattenfontän?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ingen vits o ge mjölk som 1 säger. Jag har 3 skålar med vatten här till hunden o katten alla 3 får nytt färsk vatten varje dag :) vattenfontän skulle vara det bästa då hunden gillar dricka rinnande vatten :)
Jag har 2 skålar, en i toaletten och en i köket, byter vatten morgon och kväll och nog dricker hon, men ombyte förnöjer ;)
Men då vet jag iallafall att hon inte har något behov av det.. bra :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina katter får slicka min gröt eller filtallrik varje morgon.Inte som mat men som godis.Med nio katter som delar på en tallrik blir det ju inga större mängder.
Stolt ägare till tre La permer
#4 haha så gör min mamma och pappa med sina tallrikar hemma med huskatterna.
dom läser varsin tidining och när dom är klara ställer dom ner skålarna till katterna på golvet och fortsätter med tidningen x)
Lite laktosfri mjölk eller grädde är säkert bra för katten så jag ser ingen anledning att inte ge det till missen.