Bästa fodret för kattunge?
Har nu fått hem mina små söta flickor, just nu äter dom friskies junior för att dom gjorde de där dom bodde innan vill ju inte byta foder precis med en gång.. Men jag undrar vilket foder ni rekomenderar till kattungar :)
Mvh Zandra
Royal canin babycat/kitten + mjukmat typ lammfärs,kycklingfile m.m
S*Winsnes Wilda
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
BARF och mjaublötmat.
Stolt ägare till tre La permer
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
När du gör bytet är det viktigt att du gör en mjuk övergång…blandar fodren
Orijen eller Eukanuba (stavning) ? som torrfoder.
Håller med # 2 när det gäller kattmat både till små och stora katter. Torrfoder borde få stå kvar på hyllorna i affären oavsett vilken sort det är.
Och sen kastar du Friskisen långt åt fanders….
Låter bra, gör en mjuk övergång och sen kastar jag friskisen, tycker nämligen lilla judit inte går upp i vikt tycker hon är lite tunn :/ men hoppas de blir bättre med byte av foder :)
#7 Avmaskning och byte av foder samt mindre stress gör susen :D
Har även jag haft smala som behövde gå upp i vikt.
håller med monica och letar du torrfoder säger jag nog Orijen som jag själv duttar med på sidan av barf (hel barfar ej) och mjau/bozita/porta 21 våtfoder
Här kör vi RC och ibland Bozita/Pussi/Sheba och det har fungerat bra :)
När jag blev ny i gamet så började jag med Whiskas men lärde mig snart att det var helt galet och sedan dess har vi testat oss fram. Så jag rekommenderar fortfarande att man testar och ser hur katterna reagerar (inget förhastat dock) och vad som funkar bäst just hos den katten. Tips och så är bra men viktigast är att man finner sin väg :)
#10 håller med jag bannlyser Royal Canin och Hills av egna erfarenheter och tycker det är ett skit foder tillsamans med whiskas och friskies o.s.v men vill folk köpa och tycker det är bra finns det inget jag kan göra en att berätta varför jag inte tycker om dom.
Om man ska gå över från ett foder till ett annat rekomenderar jag små små steg över till det nya i en 7-10 dagars period.
Tack för alla tips :) vill ju dom ska ha de bästa så dom mår bra och så, pigga och glada är dom iaf..