Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 937 ggr
[Ronon-m]
0

S* Fennec´s Jamaican Pepper (Peppe)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag undrar vad Peppe hade för färg på pälsen. I hans stamtavla står det svart, men det ändrades ju under åren. Så nu är jag lite intresserad av vad han var för färg. Såg bilder på honom idag och började tänka på det då :)

[Ronon-m]
0

.

[Ronon-m]
0

.

EddaM
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle säga att han är svart men jag skulle vilja ha mindre rufism och lockar på honom =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

EddaM
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

fler lockar såklart =) haha

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[Ronon-m]
0

Okej, då är han nog det. Blev lite fundersamnär han är både svart, brun och grå :) aa han hade väldigt lite lockar :)

IceJossan
0

Jag tycker att han ser svartsmoke ut.

[Ronon-m]
0

Okej! För han är ju brun i pälsen längs sidorna, därför tänkte jag att han kanske kunde vara någon annan färg. Är inte så bra på färger :)

IceJossan
0

Det bruna kan vara en halvdan svart eller solblekning. En "perfekt" svart är kolsvart, men vilken katt är helt perfekt egentligen? ;) De är ju individer med allt vad det innebär, och tackolov för det annars skulle alla se likadana ut :) Jag hade en svart katt som i direkt solljus var mörkbrun med svarta spottar på ena sidan och svarta ränder på andra. Men likväl är hon svart :)

Men din kisse… Han är vit i underullen va? Vit underull och svarta täckhår = svartsmoke.

[Ronon-m]
0

#8 jaha! Så kan det nog vara. Hehe va roligt med spottar på ena sidan och ränder på andra :D

Jaa jag tror han var det. Han lever inte längre så jag kan inte se det, men om jag minns rätt så var han bit i underullen. Så då är han nog svartsmoke! Tack för svaren :)