Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1365 ggr
skogis Tiger
0

Två kattungar i en transpotbur?

Hejsan !

Vi ska hämta våra kattungar om 1v de är halvsyskon och har vuxit upp ihop, mammorna har hjälpts åt med varandras ungar så de är väl som riktiga syskon dessutom brukar just de två "hänga" tillsammans :) . Jag hade tänkt hämta dem i en bur (ha båda i samma) så att de har varandra som trygghet det måste väl vara det bästa för dem eller?

[Ai-chan]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det funkar bra att ha i en o samma transportbur. Tänk på att ha dem i en lämplig storlek bara

[Norrbysa]
0

Det fungerar. Jag hämtade mina 2 i en bur. Köpte feliway och sprutade i buren för att vara på den säkra sidan. Plus att jag lämnade buren hos uppfödaren ett par veckor innan jag skulle hämta dem, så de fick vänja sig att vara i buren.

skogis Tiger
0

#1 Räcker det med den stora kattburen (finns två storlekar att välja på en liten och en stor) eller ska man ha en ännu större?

#2 Å vad smart att lämna buren hos uppfödaren innan så långt hade inte jag tänkt. Dum fråga kanske om man har koll med vad är feliway :) ?

Tack för era svar :) !

[Norrbysa]
0

Feliway är ett naturligt hormon som lugnar katterna. Ska vara det hormon som katt mamman utsöndrar för att få kattungarna att känna sig trygga hos henne.

Finns på apoteket i sprayflaska och i en dosa man sätter i elurtaget hemma om man har stressade katter.

Jag lämnade även en filt i buren som var tänkt att lukta "säkert" när jag tog hem katterna. Men den bajsade de på i buren på vägen hem så den slängde jag på en bensinmack. Skrattande

skogis Tiger
0

#4 Ahhh oki, det ska jag se till att införskaffa :) !

Ska be uppfödaren att skicka med ngt som luktar "säkert" typ en filtbit eller så får hoppas hon är med på det :) !

[Norrbysa]
0

Ett annat tips är att ta med en påse med lite sand ur uppfödarens låda och strö i din egen. Då hittar dem lådan snabbare. :-)

skogis Tiger
0

#6 Tack för att du delar med dig :) ! Jag hade också för mig att det var bra att göra tror vi gjorde så med min första katt som jag fick när jag var 10 men det var ju ett tag sedan så det hade jag nästan glömt bort :) .

[Norrbysa]
0

Ingen fara. Lycka till med dina små och fråga om det är något du undrar över. :-)