Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1807 ggr
ravenkitty
0

Dammsugare och Katt

Två frågor:

Vilken dammsugare har ni, är den bra?

Hur reagerar era katter på dammsugaren?

[TrevorS]
0

Min första katt var livrädd, min andra katt bara stirrade, dock brukade hon lägga tassen över huvudet så hon brydde sig inte alls.

starhawk
0

Katter brukar inte reagera så mycket på dammsugare, en del hundar blir däremot nästan galna, våran var rätt lugn men den morrade och skällde lite på munstycket. Just nu har vi varken hund eller katt så dammsugaren rullar omkring utan problem, vi behöver bara lyfta på fötterna när den passerar

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Zakira
0

Min katt är tyvärr ganska rädd för dammsugaren, hon springer gärna undan och gömmer sig när den startas. Det är inget särskilt som hänt och vi har försökt att muta henne med godis och klappar/beröm i samband med att vi startar den, men det hjälper inte. När den inte är på så är den dock inte läskig alls, så det verkar bara vara ljudet som är obehagligt (den är inte den tystaste modellen på marknaden).

[Lillfjanten]
0

Min katt vill bli dammsugen, han älskar det! Särskilt på magen och nacken.

jollycox
0

Min ena katt bryr sig inte, han håller koll på den när man kommer nära men man kan dammsuga 2 dm från han utan att han bryr sig. Den yngre katten är lite rädd men det har blivit bättre sen han var liten. Vi har centraldammsugare.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Sophey
0

Just nu har jag ingen dammsugare alls men i Sverige hade jag en Electrolux ZB2901 och en Electrolux Ergospace ZE320 och jag ar valdigt nojd med bada dammsugarna.

Ena katten ar inte allt fortjust i ljudet sa han brukar sitta bakom TVn nar jag dammsuger medans den katten inte bryr sig alls utan hon brukar ligga framfor dammsugaren och halla i roret… Slapas efter marken medans matte dammsuger Obestämd

Medarbetare på matlust

pebb
0

Har någon electrolux, inte så stor koll, funkar okej, men det fatsnar mycket hår i vinkeln nere vid munstycket nu när ena katten är långhårig.

Yngsta katten bryr sig inte, hon följer med runt, men uppfödaren har varit noggrann med att dammsuga mycket hos kattungarna för att dom ska vara vana! De andra två springer och gömmer sig.

ravenkitty
0

Jag funderar på att köpa just en Electrolux inom en ganska snar framtid då vår gamla behöver bytas ut, vi har tidigare haft Melissa och Hugin..

Isira
0

Jag har en phillips expression (tror jag är serien heter) och använde sånna s-bags allergivarianten, funkar jätte bra. Hade en billigare damsugare med vanliga påsar innan, var alltid massor med katthår kvar. Denna tar allt som finns på golven förnärvarande, även om det kommer nytt snabbt.

Mina katter tar städandet lite olika. lillflickan bryr sig inte, men sitter gärna högt upp så hon kan observera städandet. Min äldsta katt Michiru blir jätte rädd så får visa henne att jag ska damsuga först så hon hinner gömma sig innan jag börjar. Caspian gömmer sig för han är inte så van men har börjat ta mer mod till sig och undersöka vad det är :P

Mona22
0

Vi har en Kirby och har aldrig haft bättre.

Ena kissen försvinner oftast som en avlöning men den andra, ja se själv Tungan ute

http://www.youtube.com/user/Dennan83#p/u/1/TtlCOvg9xRs

ravenkitty
0

#10 Så himla sött jue! Kollade in videon Skrattande

Isira
0

Haha, va smidigt att kunna dammsuga kisen :P

[TrevorS]
0

Ja den var riktigt fin videon. Skrattande

pebb
0

#10 Hehe vilket bra sätt att få bort lösa hår från katten!

starhawk
0

Sen finns det ju katter som utnyttjar dammsugaren också, såg en som la sig ovanpå en Roomba och fick sig därmed en liten tur

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus