Att vänja innekatt till utekatt??
Hejsan!
Nu är det så att jag funderar på att ge min 'bebis' lite tid att vara ute. Han är ca 1½ år, har bara varit inne hela sitt liv.
Jag skulle vilja ha lite tips på vad man ska tänka på? Att ha sin katt i sele gillar jag verkligen inte!Och jag ska bo i ett radhus på hisingen i göteborg.
Vad gillar du inte med sele? Jag var själv tveksam men har nu insett att både sele och koppel, tro det eller ej.. Fungerat riktigt bra.
Kommer han ha ytor där han inte behöver möta trafik?I såna fall kan han ju få prova först och sedan sakta vänja sig vid att vara ute.
Näta in uteplats, om ni kommer ha en sådan kan också hjälpa.
Nu vet jag inte hur det ser ut där du ska bo? Men som det låter så blir det tätbebyggt?
Då bör du inte låta katten gå ute på egen tass.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vill dina grannar ha katt?
Stolt ägare till tre La permer
hisingen är långt ifrån idealiska uteförhållanden för katt. Tycker du bör omvärdera och behålla katten som innekatt helt enkelt. Om du vill ge den lite mer uteliv kan du bygga en fin kattgård =)
Tycker det är trist med utekatter i städer.
Hoppas din katt är kastrerad om den inte är det så gör det absolut innan du släpper ut katten första gången.
/Fridaybrew

Är det inte på Hisingen de skjuter av en massa katter som har en kattkoloni. Din katt kan råka illa ut. Bygg en rastgård som din katt kan vara i.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är han kasterad, id-märkt och vaccinerad? Annars är det en stort måste om han tvångt ska vara ute på egen hand i den stora världen.
Om det är radhus, finns det möjlighet att näta in tomten? Det kan göras jätte fint och katterna är trygga från alla faror som hotar.
Här finns det fina inhängnade trädgårdar: 
+1
Tack för alla svar!
Han är både kastrerad och märkt, en som dt låter verkar det inte vara bra att låta han ströva fritt där. Jag ska höra med de jag ska bo med om det går att göra lite inhängnat på gården!