Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1046 ggr
siddelina
0

Kisse hade en släng av kattsnuva

Känner bara för att prata av mig lite, då min lättnad är stor Skrattande

I söndags ville inte Leo gå ut, han låg i sin hängmatta och sov. Först tyckte jag inte att det var konstigt för det var ju så varmt, men när han även dagen efter inte gjorde någon ansats av att vilja gå ut och dessutom hostade och ögonen rann, blev jag orolig och kontaktade veterinären.

Det låter som kattsnuva, sa veterinären och tillade att eftersom Leo är vaccinerad så blir snuvan lindrigare, men att de kan bli smittade om det kommer i kontakt med en katt som är smittad.

Även på tisdagen låg Leo och sov, jag bjöd på laxfärs och pytsade i honom vatten med spruta till hans stora förtret. Till min stora glädje åt han med god aptit. På kvällen hade kille piggat på sig rejält och var ute en liten stund. Han låg i skuggan på uteplatsen och myste.

Idag, torsdag, är han som vanligt. Har ätit och har nu gått ut. Det känns skönt att killen mår bra igen :)

[mysvensk]
0

Vad bra han han mår bra nu:)

siddelina
0

#1 Ja, det är alltid jobbigt tycker jag, när de blir dåliga. De kan ju inte säga vad som är fel

[mysvensk]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Ja, och djur är både känsligare än oss många gånger och det är mindre forskat om deras sjukdomar än om våra