En lycklig katt i vårsolen
Det e Mojje det , vi har varit ute hos min bror idag och det har varit kalas väder. Började med att brorsan kom och hämtade mig och Mojje i sin tjusiga mustang med Mojje som satt i framsätet och kollade på allt som hände *s*. Sen när vi kom fram till landet (en tjusig kåk i västerhaninge) så trodde ju jag att Mojje skulle springa runt i gräset och lukta på alla spännande dofter, döm då min förvåning när hela Ronnys trädgård är uppgrävd och jag menar verkligen hela. Han förklarade att han skulle lägga en väg upp till garaget och jämna ut trädgården. Vart ska Mojje få lukta på gräset då?? Hm ja nu behövde jag ju inte oroa mig för han hade stenkul (grus överallt *s*)han rullade i grus , jord och kvistar kröp runt i alla konstiga trånga ställen han kunde hitta och då framför allt sådant som innebar oljig traktor *s*.Sen så vart han ju buren av min lilla systerson en hel del oxå *s*. Så efter en mycket trevlig dag på landet så var det dax att åka hem med en kisse som istället för svartvit nu var svartgrå av damm och smuts med vissa inslag av kvistar som hängde kvar i pälsen *L*. Nu skulle vi bara ta pendeltåget tillbaka in till stan jag och denna smutsiga kisse. Så först pendeltåg till Farsta och sedan tunnelbana till Skanstull och när vi kommer till stationen där så vet Mojje att han snart e hemma så då blir det en himla fart på honom nästan så matte får springa efter *s*.
Men när vi väl kommer hem så är det ju bara att inse att Mojje måste badas för han e så otroligt skitig *s*. Så sagt och gjort fyller badkaret med vatten och i med katten *s* och schamponerar för kung och fosterland och ser hur vattnet nästan blir mörkgrått av alla äventyr från landet *L*. Så när jag torkat honom så mycket som han låter mig det vill han tydligen ta hand om själv. Så bestämmer jag mig för att gå och köpa något gott till honom för att han varit så duktig under dagen så jag kilar iväg och köper räkor
och 2 st småburkar med Sheba tonfisk (det är nämligen favoriten) till honom och Strawberrie . Och när jag kommer tillbaka och häller upp till dom så får jag många glada jamningar och en hel del huvudbuffningar. Man blir ju lite lycklig eller hur. Så vi har haft en väldigt bra dag med många äventyr och mycket god mat.
Och självklart så glömde jag kameran *suck*
Men jag hoppas att eran dag i solen varit lika trevlig.
Tassar i massor
Eva & Mojje & Strawberrie
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Tack för en härlig berättelse!
#1 tack …tänkte att det kunde vara lite trevligt med en glad liten berättelse här..det blir ju ofta lite dystra inlägg om katter som råkat illa ut…så en liten solskenshistoria kan ju aldrig skada eller hur 
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Åh vilken mysig dag han fick. Vilken lycka han måste ha känt o jag måste få säga att jag gillar era strapatser, ni verkar vara ett riktigt radarpar
//Pia
låter helmysigt blev riktigt sugen på att gå ut i solen men så tittade jag ut…. nehe det snöar :(
mm ja att vakna nu på morgonen och upptäcka att det är snö ute…fy det var helt klart en humör sänkare…tur att vi hade en sån fin dag igår *L*

Vad mysigt med en kisse som verkligen vet att njuta av alla sorters miljöer!
#6 de e kalas *L* och ja lovar att han har sovit sen dess *s*
Kortet det är bara tassarna som sticker ut när han ligger och snarkar i sittt lilla hus *s*
hahaha vilken söt bild :D