Gissa Rasen. *lek*

Huskatt!

Turisk van?
Norsk skogkatt?
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind

#4 Inte med den profilen…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sibirisk katt
Hade kunnat vara en Maine Coon, men jag tycker att öronen är för små.. Hmm. En svår nöt! 
Turkisk Van var rätt!
Nu ska någon annan lägga upp en ras :3
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Den här är nog ganska lätt 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Skogis?

#11 Japp, jag är så himla tråkig med bara en ras 
#9 bengal?
Devon rex
#15 rätt.
Jag gissar på asiatisk leopardkatt? :)
Nej fel :) (eller ja, rasen heter inte så)
Heter dom bengal?
Nej. Det är en ovanlig ras i Sverige. Den ska ju inte efterlikna en leopard, eller så. Utan en amerikansk vildkatt :) *tips*
En savannahkatt? haha :)
#16 Googlade lite (tänker inte gissa på rasen, eftersom det är lite fusk
) och hittade bilden du la ut. Du kanske bör nämna att det är katten i bakgrunden som man ska gissa på?
#13, Klart det är en Bengal(ning)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#24 Om du läser på sidan där du hittade bilden så står det att det är en "bobcat" (dvs lodjur) och en "pixiebob". Katten i bakgrunden är definitivt inte ett lodjur, så jag antar att den är pixieboben.
Kanske inte så viktigt, men om man ska gissa ras är det ju bra om man pekar på rätt ras (art)
Nu är ju denna tråd inte nån diskussionstråd, så jag kommer inte säga nåt mer om det här.
Här är hemsidan bilden kommer ifrån http://www.alsoomsepixiebob.com/bobs.shtml
Herregud. Ser du någon större skillnad på Bob och pixie då? Tycker du att det var som att jämföra en Bengal och en MCO tex?
Ursäkta att jag valde fel bild. Kunde ha tagit vilken som helst. Oavsett så går det mycket väl att jämföra - då skillnaden är obefintlig.
google resultat av pixie: http://www.google.se/search?um=1&hl=sv&biw=1345&bih=583&site=search&tbm=isch&sa=1&q=pixie-bob&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=
en Pixie-bob uppfödare:
http://www.nordicpixiebobs.com/index.php?page=kings
Keep on playing. :)
Tycker det låter som en kul lek, precis som en annan tråd fast emd färger. Men det bör nog vara lite ordning på det hela. Dvs En ras i taget, och den som får rätt lägger upp nästa osv så det blir lite mer lärrorikt och lättare att följa :)

#26 Ja men rätt ska ju vara rätt? Jag tycker det är enorm skillnad på Pixie Bob och Bobcat - bobcaten ser u som en vildkatt, det gör inte pixieboben (än).
Det är en lek, bli inte stött för att det råkade bli fel. Finn dig i att bli rättad istället så att rätt blir rätt ;) Annars blir det ju fel, right ;)
Men är det någon som har gissat rätt? Annars gissar jag på en vanlig lokatt :) Kanske lite liten, men det kan ju vara ett ungdjur!
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind

min gissning: Katten i bakgrunden är en pixibob, lik en skogkatt fast amerikansk, ska ha kort svans, tros enligt lokala myter ha sitt urprung i amerikansk litet lodjur, sk bobcat, vilket är djuret längs fram i bild!

Oj, såg nu att detta var utrett redan!
Håller med 27#, kanske behöver tråden lite mer struktur?

Då tycker jag att någon skall lägga ut en ny bild på en annan ras=))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Då lägger jag ut en bild :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Jag tänkte försöka avsluta debatten kring föregående bild. Dels vill jag fråga om uppläggaren har tillstånd för den då den har copyright. Sen är det ett amerikanskt lodjur i främre delen av bilden och den bakre är en pixiebob. Kvinnan som har rättigheterna till bilden föder upp pixie bobs och har en sida dedikerat till historia och jämnförelser med det som man vill att rasen ska se ut som. dvs rödlo. Hon förklarar att hon strävar efter att efterlikna dessa så mycket som möjligt men att de faktiskt inte är släkt då Lodjuret och huskatten är för långt ifrån i släktskap för att kunna producera en avkomma.Jag vill iaf minnas (rätta mig om jag har fel) men man får inte lägga upp bilder på iFokus såvida du inte ahr tillstånd (länk är väll en anna sak dock??)
Jag lägger ut en bild på min mors charmiga katt iaf :)
#33 han inte se att du lade upp ett inlägg innan mitt. Men jag gissar iaf ragdoll.
#35 helt rätt ;)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Och jag gissar helig birma på 34#
#37 helt rätt :) Din tur :)

Bara jag som inte ser någon bild?
Edit: ser den, de e en oriental!
Oriental

Nu finns bild också! 

#40 Rätt! Då är det din tur!
Russian blue?
Vet inte om denna är renrasig men :P:
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥