Vilket är egentligen bästa sättet?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har kollat runt på hemsidor nu och hittar verkligen inte vilket som är det bästa sättet att få bort kattpiss från soffan? Klorin säger vissa är bra, medans andra säger att katten faktiskt kan gilla lukten och vilja kissa där.
Andra säger ätticksprit är bäst och bakpulver på det sen. Vissa säger citron är bra men att det finns risk att tyget bleks med. Andra rekomenderar vissa produkter med. Vilket är bäst tror ni? Som man kan få tag på i butik eftersom jag vill få bort det så snart som möjligt då vi märkte att katten kissat vid pojkvännens skor i morse. Det kan ha varit att just skorna luktade kattpiss eftersom han varit på ett sånt ställe om man säger så.
Men just i soffan känner vi verkligen av att det fortfarande luktar fastän jag blötlagt och lagt tvättmedel där och tom sköljmedel. Funkar inte särskilt bra. Så vore verkligen tacksam för alla tips vi kan få :P
Absolut inte klorin, den lukten älska katter. Hur gammal är katten? Kastrerad?
Alsolsprit funkar. Finns på apoteket.
Köp ytdesinfektion istället
#2 och #3 funkar lika bra
Det finns ett medel som heter ScentStop. Det innehåller mikroorganismer som "äter upp" bakterierna i katturinen.
Det funkar verkligen super!
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min katt är 8 månader och nyligen kastrerad.
Vi testade nu att tvätta hela dynan istället för bara på fläcken där hon kissat. Får se om det hjälper eller inte. Annars får jag köpa alsolsprit då. Tack så väldigt mycket för era råd :)
Jag har använt Dettol, Dax ydesinfektion eller ett medel som heter Piss Väck, som äter upp det illaluktande i urinet.
Jag brukar ha i lite asolsprit eller ytdes i tvättmedelsfacket så att lukten försvinner helt, även för katten