Bengalen Tilda :)
Tänkte bjussa på lite biler på min (ja, i mina ögon såklart) finaste kisse, Tilda.. En Bengal fröken i sina bästa år :)
Det är strängt kopieringsförbud på samtliga bilder. Vill du låna? Kontakta mig!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Bild 2 :)
Bild 3 :)
Åh, vilken vacker! :D
Det ser fortfarande verkligen ut som att hon har bla ogon! 
#3, Tack! 
#4, Ja hon kanske har en liten blå-ton i ögonen trots allt haha! 
Vacker ar hon i alla fall! 

#7, Nämen vilken sötnos!
Ja, hon är min första, men defenitivt inte min sista Bengal :)

Vilka vackra bilder! Får jag fråga vad du har för kamera och om du efterbarbetat bilderna? Färgtonerna i bilderna (särskilt bild 1 och 3) är fantastiska!
#9. Jag har precis köpt mig en Nikon D5000, så det är den bilderna är tagna med. Alla bilderna är tagna i Auto-läget, då jag inte fattar ett smack av kameran än.
Bild 3 är inte rörd, what så ever.
Bild 1 & 2 har jag höjt kontrasten en aning och även höjt mättnaden en liten aning. Annars ingenting! :)
Är ruskigt nöjd med kameran. Du hittar fler bilder här; www.sophie-n.pixbox.se som jag tagit idag på min Schäfer. Första gången jag fotar utomhus (förutom på balkongen då, där ovanstående bilder är tagna) med den, och är äckligt nöjd. Då även alla bilder där är tagna i Auto-läget. Så jag kan knappt ens tänka mig hur bra bilderna kommer bli när jag lärt mig kameran ordentligt :)

Hahah… Du har iaf helt klart ett öga för foto. Så du får sätta igång med att plugga lite ISOtal och slutartider, så vi får se fler fina djurbilder i framtiden. =)
#11, Tack! :) Tycker det är fruktansvärt roligt att fota. Men det här med kamera inställingar osv.. Blir jag inte riktigt klok på :b
Mmmm.. Jag vill också ha en renrasig Bengal när jag "flyttat hemifrån och fått jobb" 
Dom e så fina! 
Det var en julhälsning från en Bengal här på Katter iFokus, jag vet inte om ni sett den videon, då jamar katten.
Och sen när jag tittar på Cats 101 så säger dom att bengaler "skäller" istället för att jama.
Jamar din Bengal?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är det här videoklippet jag pratar om
Hej, vad skoj att du (#14) länkade till mitt klipp! Vår katt "skäller/tjattrar" då hon ser fåglar utanför fönstret som hon inte kan få tag på (även andra raser gör det) men hon jamar som en vanlig kisse också givetvis :)
Skoj att du skaffat dig en bengal, du/ni kommer ha mycket roligt ihop!!!
Vart/vem kommer bengalen ifrån? Själv bor jag uppe i norr.
Herregud. Läste om tildas första år som kattunge. Jag mår illa. Tur hon fick komma till dig/er då!
guud vad vackra bilder!! Vilka vackra katter bengaler är, funderar skarpt på att skaffa en med,,,, =)

Vilken sötnöt :D
# 16 Blev nyfiken o gick också in där. Jag har hört om folk som stänger in sina i badrummet när de är jobbiga o tyckt det verkar sjukt men detta..
Oj oj. Vissa bör ej ha katt :/ om de tycker en bengal är jobbig, då skaffar man någon lugnare raskatt kan man tycka!
bengaler som är så aktiva och nyfikna och som bara vill vara med, de är ju mer som hundar ibland!
Förstog först inte vart ni fått det med Tilda ifrån, tills jag förstod att jag har ju min hemsida i signaturen.
Ja, jag kan säga att vi många kvällar suttit med tårar i ögonen och bara undrat vad den människan tänkte med. När vi sen tittar på vår underbara Tilda, som numera ligger i vårat knä o sover - busar med min stora Schäfer, och har kärat ner sig i vår kanin och andra katt.
Tacka gudarna att den människan valde att lämna tillbaka Tilda, så just Vi fick chansen att lära känna denna otroligt knasiga o roliga katten!
Och då kan man ju undra, som sagt.. Varför man i hela friden skaffar en Bengal? En av dom (enligt mig) mest aktiva kattraserna?! Nää.. Vissa ska ju inte ha djur helt enkelt!
Just precis varför skaffa en sådan aktiv kattras men vissa tänker ej efter utan vill bara ha o de är ju såå vackra. Däremot ska man nog fundera både en o 2 ggr på en sådan .
#15 Haha jag älskar din katt
Hon är så rolig
Haha, nu fungerade videoklippet för mig. Och jag kan ju säga såhär att då har jag en skällig katt! För sådär låter hon så fort hon vill ha nått :b
fin bengal =) skaffar man en blir det lätt fler…. har 5 st 
#24 Ungefär hur låter det? Om du kan skriva det x)
Låter nästan som ett hest får.. hahah :b
Eller som hon försöker hosta o jama på samma gång :P
Ska se om jag lyckas fånga nått på bild nån gång :)
Har också en liten Bengal flicka. Dock blandras men har "bengal egenskaperna" :P Även hon heter Sally ^^ Jag köpte henne hos någon skum familj som hade hur många katter som helst och de hölls inte under bra förhållanden.
Först tänkte jag strunta i det men sen klarade jag itne av att lämna henne där så hon fick följa med hem. De hade nog ingen koll på vilken ras hon var och de var BARA ute efter pengar :(
Märkte allt eftersom att hon var speciell i mer än bara utseendet och sedan en dag fick jag syn på en bild på en bengal. Den såg PRECIS ut som min Sally :O så läste en massa om rasen då jag var relativt ovetandes om den.
Det är verkligen en speciell ras och de är full fart på dem! Men åh såååå underbara! :D Jag älskar farten på Sally, älskar hur hon ska sitta på axeln på morgonen och hur hon ropar mamma efter mig när hon vill försöka att gosa ihjäl mig ^^ Visse gånger känner jag att hon är riktigt "billig" men då tittar hon på mig, kurrar ut ett "mamma" och jag är fast :P
#0 Verkligen vacker katt och verkligen bra "smak" gällande katter :)
#28 inte för att aa taskig men jag ser inge bengal-likt alls i din katt.. Det finns många katter med fart i och är pratsamma..det behöver ju ej vara en bengal för de.
Mina bengaler pratar inte så värst mycket:P
#29 Ingen fara :)
Lite halv kass bild men av de jag läst passar hon in på alltihopa ^^
Sedan såg hennes mor verkligen ut som en ren Bengal. Visst kan jag inget veta säkert men är relativt säker. :P
Nu när hon dessutom fällt vinterpälsen så är tecknena betydligt klarare, innan flöt de typ ihop :P
Kan slänga upp en presentations elr ngt tråd så jag inte kommer och tar TS tråd nu 
Jag tycker att bengaler är jättefina och ser så… blanka ut, det lyser alltid om dem
Mer bilder på Tilda!
#28, Jag ser heller inga likheter med en Bengal (utseende mässigt) mer än kanske teckningen på benen :)
Men visst kan det mycket väl vara Bengal i din lillfia :)
#31 Ja, "Glittret" är ju något som kännetecknar Bengalen lite :)
Mera bilder kommer, haha :)
Lite nya bilder 

Glaaaaaaaad Tilda.. Eller kanske bara en trött Tilda?! 
Tilda ligger på favoritstället.. Nämligen INNUTI täcket, haha 
Åh vilka vackra katter bengaler är! har velat ha en i åratal men har ju redan två busar här hemma.. plus att dom kostar nästan lika mycket som en hund =p
Men min nästa katt ska definitivt bli en liten bengal kille. ÄLSKAR pratglada katter! En fråga bara.. kan man ha dom som utekatter? vill ju helst inte ha innekatt. Men risken är väl att dom blir stulna eller nå..
Jaa, Bengaler är enligt mig den vakcraste kattrasen som finns :)
Tilda är min första, men absolut inte sista Bengal!
Visst kan man ha dom ute, men själv skulle jag aldrig våga ha det, då jag läst om så många kattstälder som va just om Bengaler "/