Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 7474 ggr
Dorkiis
3

Knöl hittad, vad kan det vara?

Hej, min tvååriga honkatt Ellie har en knöl precis mellan de två bröstvårtorna längst ned vid bakbenen. Vad kan det vara? Borde man kontakta veterinär? Kan det ha något att göra med att hon är kastrerad och att snittet gick ungefär där? Hon är inte öm vid knölen

Jourhemmet
0

Juvertumör? Aha, mellan tuttarna? Då kan det vara ärrbildning på snittet.

Dorkiis
1

det är liksom inte en hård knöl eller något utan mjuk…känns lite som gelé när man petar på den

mysanfbg
0

Min kompis katt har en knöl på magen också, men det va tydligen navelbråck eller nåt sånt tror jag hon sa.. Fast den sitter nästan mitt på magen..

[Amazona]
0

Båda mina katter - nyss kastrerade - har en mjuk knöl i närheten av operationssåret. Min veterinär sade att det är svullnad efter operationen. Det tar ca 1-2 månader att läka de inre såren i magen.

Om inte svullnaden är borta efter 2 månader så ska jag ringa och beställa tid för kontroll. De här knölarna är också mjuka - som gelé

De kastrerades för två veckor sedan. Såren (1,5 cm långa) syns knappt så jag avvaktar…

Dorkiis
0

hmm Ellie kastrerades ju för 1,5 år sedan men jag har inte märkt detta innan så jag vet inte om det har varit såhär sedan dess…Hon är sällan på rygg så att man kan känna efter ordentligt och jag har inte kommit på att "undersöka" henne innan.

Ringde agrias veterinär som tyckte att jag skulle avvakta. Hon ska vaccineras om någon månad och jag ska passa på att undersöka henne samtidigt.

Jourhemmet
0

Vad bra att ni ska till vet. Vet inte hur långt ifrån tutten en juvertumör kan sitta.