kattunge med underbett? hjälp!
hejsan!
jag ska köpa en katt och på besiktningen upptäcktes det att han hade ett mindre underbett.
Jag har tidigare haft hund med överbett och det innebar endel dyra veterinärkostnader och det vill jag såklart därför skydda mig mot igen.
Hade ni köpt katten ändå? skriver man något extra i kontraktet då tex om det skulle innebära problem i framtiden? kan man försäkra den ändå?
Vad är det för ras och hur stort är underbettet?
Stolt ägare till tre La permer

ragdoll!
jag är inte säker, uppfödaren skrev i ett mail att det var ett litet underbett och att det troligen inte ska ställa till med problem. Och jag tror ju på henne, men vill ändå ha lite andra åsikter för att vara helt säker!
När det gäller hundar i alla fall så växer ju underkäken mer än överkäken, så mycket att överbett kan försvinna och underbett förrvärras mer eller mindre alltid. är det så med katter också?
Inom min ena ras (Cornish rex)så är det ofta så att en kattunge på 12 veckor som har ett litet underbett under 1-2 mm ofta får en bra haka och ett korrekt bett när de växt på sig.Så jag skulle för min del inte tveka att köpa en kattunge eller sälja en kattunge med ett sånt litet underbett.
Stolt ägare till tre La permer
Hade du tänkt ställa ut katten?

okej!
jag ska bara ha honom till sällskap!
det jag tänkte på mest var om tänderna kommer sticka ut utanför läppen sådär som uppochnervända vampyrtänder, och om man ändå kan försäkra honom med försäkring som gäller även för tandvård trots att han har en anmärkning där i besiktningen?
kolla upp med en vet hur det kan påverka o sen med försäkringsbolaget innan, eftersom det upptäckts vid besiktning så går det inte som ett dolt fel om det skulle bli problem..
S*Winsnes Wilda

jag har ringt runt till några olika djursjukhus och dom har sagt att det troligen inte kommer innebära något problem men att veterinären var tvungen att skriva det i papperna, på samma sätt som att han hade vart tvungen att skriva det om han hade haft rinnande ögon.
ringde även till folksam(agria har inte öppet telefonen på helgen) och dom sa att dom försäkrade honom fullt ut ändå och att det inte brukade innebära några problem eftersom det var såpass lite!
så jag köper honom! imorgon hämtar vi honom som planerat =D
Har haft en katt med litet underbett. Inga problem alls. Katten är nu 16 âr(bor hos min pappa)

=D låter ju bra! hoppas att det går likabra för oss:)
bilder hade varit kul :D

jag är också nyfiken på hur han ser ut :O :D x)
laddar upp kort så fort jag får till ett bra vilket borde vara rätt fort. jag är en mästerfotograf!

sicken liten pussmun……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

=D
tänk att få pussa den mungipan……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

han är jättego =D har legat i knät och kurrat sedan vi kom hem vid 3! sååå go och mysig <3
jättefin!! älskar kattmunnar!!

Gud vad söt! Längtar så mycket tills jag får hämta mina små kattungar på söndag! Hoppas allt går bra och att inte underbettet kommer bli några bekymmer! =)

# 19
gud va kul =D vänta är kämpigt!
jag tror inte det kommer bli något problem, det var ju inte så mycket :)