Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3470 ggr
Imitra
0

Sele är perfekt aktivering!

Mina små kissar på 8 och 5 månader har nu börjat få vara ute i sele ordentliga stunder, det är så mycket lukter och roligt med snö, de älskar det!

Och det bästa är att de blir sååå lugna efteråt, den äldsta tjejen är otroligt svår att aktivera inne, hon blir ALDRIG trött!Förvånad

Behöver bara vifta med kopplen så kommer de Skrattande

Dock jobbar sambon kvällar , (han har varit ledig nu, därför har vi gått ut tillsammans med katterna)

Jag vill helst inte gå med dom i omgångar, de tycker inte alls det är lika kul..

Nu undrar jag hur ni med flera katter gör när ni ska gå ut med dom, skulle jag ta båda i varsitt koppel så går dom åt olika håll och jag går av på mitten Flört

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

IceJossan
0

När jag tar ut mina två grabbar samtidigt i koppel så kommer jag ungefär 1 meter, sedan drar de åt varsitt håll Skrikandes Det går helt enkelt inte, man måste gå med dem i omgångar Tungan ute

Någon annan kanske har tips på hur man kan lära dem att gå tillsammans.

Isira
0

Jag gick ut med äldsta tösen när hon var liten och jag bara hade en katt. Lite svårt att  gå ut med två nu, min bror hjälper mig ibland om vi ska vara ute och grilla i närheten på sommaren så dem kan vara med. Annars är vi ute en liten stund när vi ska bort och hälsa på min far och hans katt. Michi vill alltid gå sista biten själv. De utflykterna älskar äldsta flickan och så får pappas hankatt lite aktivering också sen han är ensam annars och inte har så många att busa med. Lillan blir lite mer nervös dock.

PumpkinQueen
0

*följer tråden med spänning* Jag är också nyfiken på hur man gör när man går ut med båda. Mina springer alltid åt helt olika håll.

AgnetaB
0

Kan man ej prova ett sådant koppel som delar sig o går till 2 st? Går en så måste den andra följa med liksom el de kanske blir helt vansinniga.

IceJossan
0

#4 Mina skulle bli skitgriniga och bara lägga sig ner och morra om man försöker dra upp dem.

Amorell
0

Mina är perfekta för det där, min korthåriga vill inte gå.. Hon vill bara lukta och titta, annars stannar hon och darrar mest. Därför får hon sitta i jackan, kanske låter som jag har mina små som accessoarer men jag lovar, hon skulle kunna lukta på samma buske i en timme. Min andra är en äventyrare, så hon får bestämma vart vi ska så sitter korthårisen i jackan och ser nöjd ut! 

Till sommarn kommer hon säkerligen också vilja gå, men då vet jag inte hur jag ska göra alls om inte sambon är med! Skrattande

~ Ysmn

[Maine]
0

Lugna efteråt? Mina rejsar värre än värst när de varit ute. Nu på vintern ialla fall.

Mina är inte ute så mycket nu, det är mest, vår-höst, då är de ute i långkoppel någon timme varje dag.

Imitra
0

#4Jag tror dom skulle bli arga på mig om jag satte ihop dom i ett sånt där koppel som delar sig!Flört

#7 De ligger och stensover i flera timmar efter utgången Skrattande

Madamej.blogg.se

AgnetaB
0

Min är så snäll så han skulle nog kunna gå i ett delbart koppel om den andra katten vore lika snäll förstås. Min går ju nästan som en hund.

#6 Att hon sitter i jackan är väl ok, hon får ju lite hjärnjympa o frisk luft iaf.

Maria
0

Min gamle katt kunde jag gå med i koppel tillsammans med hunden. det var ganska kul.Glad Jag tror att det var tack vare hunden som katten gick. De var alltid tillsammans. På landet kunde vi gå långa promenader med båda lösa.

/Maria

Imitra
0

#10. Det lät ju smart, låta hunden lära kissen Flört

Nä men det är riktigt tråkigt om de bara ska kunna gå ut 2 ggr i veckan, då sambon är ledig ..

Madamej.blogg.se

loppan007
0

kanske kan gå ut tillsammans med båda katterna men du kan hålla i båda och öva på att gå åt två håll samtidigt =D

Du kanske kan ropa på dom så att dom går åt ditt håll?

pip89
0

ingen av katterna samarbetar på sommaren eller våren med varandra.

går jag ut med misty så springer hon till närmsta buske eller träd.

(vill inte vara ute)

går jag ut med mary så lägger hon sig bara ned och sover/vilar

går jag ut med mindy så går hon ut på upptäcktsfärd

på vintern så vägrar dom vara ute…

Isira
0

Vissa katter tycker nog inte om att vara ute om de är vana vid att vara inne. Vet en som var rädd för gräs :P han var förvisso rätt liten då så det kanske blev bättre när han blev äldre. Men han klättrade hellre upp för benet igen så han slapp röra gräser :P

pip89
0

exakt, hon är verkligen en liten hemma-råtta, så därför får hon vara inne istället, det är bara mindy som är ute på sommrarna/våren. men alla älskar att vara ute på balkongen och andas frisk luft iaf Flört

Amorell
0

# 9

Haha jo precis, hon är en riktig liten fegis sen innan, så om vi vill gå ut med dem överhuvudtaget tillsammans så får vi nog göra så. 
Om hon inte ser vår andra katt får hon panik, är väldigt beroende av henne. Samt mig och min sambo.

~ Ysmn

Imitra
0

putt!

Madamej.blogg.se