Var i ögat hur få bot på det ?
Min kisse har i 3 dagar haft segt slemmigt varaktig grejs som hängt ur högra öga har med rena händer dragit ur slemmet och tagit en bomulspad med ljummet vatten och tvättad ur.
Inget har förbättrats ska jag fortsätta eller vad kan jag göra? låta det ligga kvar i ögat är väl inget alternativ? Hans vänstra öga är än så länga friskt !
jag har INTE grävt med fingrarna i ögat för skaderisken utan bara dragit i det som hängt utanför så det följde med lite från insidan men ser att det finns kvar mer i ögat
Köp koksalt på apoteket och tvätta ögat två ggr om dagen. Blir det inte bättre på ett par dagar tycker jag att du ska gå till veterinären
Jag har koksaltlösning hemma funderade på det men ville inte använda utan råd tack :D han har haft det förr men då har mamma tagit hand om det då jag inte bodde hemma under gymnasietiden men nu bor jag med min kisse dygnet runt så dags för mig att lära mig :D
åk till veterinären, det kan vara farligt nör det gäller ögonen
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
och på apoteket finns även Noviform ögonsalva, som är receptfri. Hur ser ögat ut annars? Rött och irriterat? OCh tvätta med koksaltlösning eller såna där engångspipetter för ögon och blir det inet bättre över helgen, så bör du gå till vdeten. Om inte allmänkonditionen är dålig förstsås…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
inga problem annars med ögonen bara varet som rinner det var svullet i undre ögonlocket igår men har lagt sig nu det är liiite torrt slem vid ögat idag men rengjorde med engångspipetter igår och hjälpte så jag kör en omgång till idag (dem är guld värda!)
ja hur som helst, så är det ju inte något du behöver vara orolig för över helgen.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....