Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 11907 ggr
Mitralis
0

Vilken katt hårar minst?

Jag undrar vilken kattras som hårar minst. Glad

line84
0

Sphynx.. ;)

noir
0

#1 nej du han före mig!

Men sen beror det alltid på individ… Jag tycker Cornish rex hårar minimalt, Men jag vet att det finns dom som släpper en del päls/ull…

kan hitta mycket ull från kissen där hon alltid sover om nätterna men på mina kläder hittar jag sällan, nån tuss lite här och där.

Maria
0

Kan det vara en klurig gåta?Skrattande

/Maria

line84
0

#3 Tror med det.. :)

Jina
0

Porslinskatten? :)

line84
0

Solkatten? :)

Mitralis
0

Ha ha ha! Som man frågar får man svar Skrattande
Har en kompis som gärna vill skaffa katt igen, men hon funderar på att låta bli på grund av alla katthår som blir i lägenheten. Men nu när jag läser vad jag skrivit så ser det ju ut som en gåta. Att jag är Medarbetare på Humor hjälper nog inte till heller Flört

Maria
0

#7 Jag tog för givet att du kom med något klurigt som vanligtFlört

/Maria

Mitralis
0

#8 Brukar ju faktiskt vara så, så det är ju inte så konstigt att det blev lite tokigt Skrattande Fick väldigt bra svar på "Gåtan" i alla fall, undrar vilket svar som är rättObestämd Solkatt eller porslinskattGlad Hon fick faktiskt erbjudande på facebook att få en porslinskattFlört (Oj, vad många smileys jag fick in i ett enda inlägg)

noir
0

cornishen luddar mer än hårar,,,, och det blir inte mycket heller! vet inte hur det är med andra rex katter, men en cornish alt. en annan rex katt kan du gott och väl rekomendera. sen kan hon ju höra sig för hos uppfödare i närheten om hon får komma på besök och titta, klappa och gosa lite

Jina
0

Ska jag svara lite mer seriöst säger jag så här:

en av de anledningarna till att jag valde just devon rex är att jag gillar inte katthår. Visst lossar de lite, men ingen kan se på mina kläder att jag bor med tre katter, jag behöver aldrig städa just pga katthår etc.

[Emma--]
1

om man inte vill ha katthår överallt så är en rexkatt ett val helt klart. 

däremot svärmors cornish vet jag fäller ganska mycket när hon väl fäller. Men det är fortfarande lite om man jämför med "vanliga" katter.

noir
0

#12 min cornish fäller när hon byter päls, sen imellan där är det knappt nå hår alls! men som du säger när dom fäller så kan man inte ens jämföra med vanlig fällning hos en katt! :D

line84
0

Haha! Skrattande Vad roligt det blev.. :) Trodde oxå att det var nåt klurigt med frågan..

Mona22
0

Havskatten? om man fortsätter på klurigheterna Tungan ute

Våra krullisar fäller nästan inget. blir bara som lite damm vid sin fällperiod. Även våran skogis fäller väldigt lite. Det blir tussar av hans hår som man lätt plockar upp.