aktivera katt - hur gör ni?
Hur aktiverar ni era innekatter ?
Har en hyperaktiv katt här hemma som jag måste aktivera på bästa sätt, det räcker inte med att ha en liten vippa eller rulla en boll över golvet. Kattungen vill ut, (den är född ute och var "utekatt" tills jag hämtade honom) ..
kan tillägga att han är inte kastrerad.
Så, som jag skrev överst - Hur aktiverar ni era katter`?
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Har ett klätterträd. Brukar använda någon leksak och få katterna att springa upp i trädet och sen kastar jag iväg leksaken.
Den ena gillar även att sitta högt upp och så kastar man en leksakråtta upp i luften och så försöker hon fånga den.
Sen har jag ju två katter som busar med varann.
Hur gammal är katten? Tänkte om det börjar närma sig en kastrering?
koppelpromenad? Har du tillgång till balkong som kan nätas in kanske?

#1 ska kika där, tack :)
#2 Vi ska skaffa ett klätter träd, så jag hoppas det blir lite bättre då iallafall då han får klättra. Här är det också 2 katter, men en är utekatt så det kan bli trist för lilla katten när den andra är ute (familjens katt) Han är 15 veckor och vet kastrerar väll vid 6 månaders ålder.
Koppel är väll ingen höjdare, men jag håller på vänja honom - och balkong har vi inte. Tack för svar! :)
Köpte en leksaksmus i "riktigt" päls som man skulle hänga i dörröppningen - det var en hit för mina på 14 veckor iaf ;-)
kostade 15 spänn på gekås om du har vägarna förbi där…
Jag har köpt ett activity fun board till mina katter. Kanske inte just den aktiveringen du söker men deras hjärnor får arbeta och det tycker jag är viktigt för innekatter.. :)

Tänkte väll mest något för att få dem "springa av sig" lite ¨- men #5 tack för tipset, en sådan ska jag köpa till honom vid lite äldre ålder.
#4 har inte en susning om vart de ligger - men finns säker att få tag i på annat sätt, låter som något som skulle uppskattas iallafall:)
#3 Okej. Då har ni kanske tillgång så det går att göra en rastgård?
men är katten 15 veckor och har bott ute tills ni hämtade hem han så vänjer han sig säkert snart med innelivet också.
Men ett klätterträd är en bra idé. :)
Jag brukar trötta ut mina två innekatter med laserpekaren. Bor inte så stort så de behöver få springa av sig ibland… Katten som får vara ute tycker också att laserpekaren är kul om de andra två ligger och sover, så han får jaga själv. De brukar bli ganska trötta och ta det lugnt ett tag sedan när de fått racerspringa mellan hallen och vardagsrummet en stund 
Det finns en bok på biblioteket som är riktigt bra (kommer inte i håg namnet nu). Den handlar om kattens behov och aktivering och tar upp de mest enkla sakerna och behoven. Ett tips!
Jag kan verkligen rekommenera ett bra klösträd, typ Kattens nr.1 så katten får klösa och klättra. Sedan kan jag också rekommendera Fling-ama-string, en leksak du hänger på dörren.
Här hemma är Da Bird ett måste! Mina rexar hoppar typ upp i taket för denna leksak. Vi kan hålla på hur länge som helst! Här hittar du en liten filmsnutt på vad den går ut på.
Kan även rekommendera produkterna från Cat It. jag har en sån bana med boll och det behövs bara flytta den till ett annat rum så är det som en ny leksak för katterna :)
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#10. kan du länka den där sidan cat it?:D
#12 Cat it
Superenkelt att hitta på Google;) Finns på de flesta djuraffärer.
#6 den lär ju gå att hitta i vilken djuraffär som helst, eller göra en egen… ser ut som ett stetoskop i ena änden som man klämmer om dörrkarmen och sen ett gummiband med en mus eller annan leksak i andra änden… hänger en bit upp och när de hoppar efter dem så¨hoppar leksaken iväg och katterna efter :-D mycket kul ;-)
Använder vippa ibland och leker kurragömma också. Men den leken kan bara en av dem.. och sen leker jag med dem i sängen, med händer under lakan och täcken. Tänk att det är så spännande att smyga på fingrar som rör sig?
Den ena kommer med vippan, då hon vill apportera, då är det bara att slänga i väg den. Men i huvudsak får de aktivera sig själva.
Min katt äre utekatt men även utekatter ska få aktivering, tkr jag. Vi tricktränar och det tkr han är superkul :) Speciellt att få godis ;)
#10 den såg ju kul ut….
smartasaker.se , kolla under husdjur. De brukar ha roliga leksaker.
/EvaS
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
och kastrera den. Så fort det bara går
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kurragömma
Jagalek (många katter älskar att man smyger på dem, "skrämmer" dem och sen jagar dem samtidigt som man pratar busigt och kanske triggar genom att klappa i händerna)
Bädda sängen (kanonskoj om kisse gillar att springa under fladdrande lakan)
Bygga koja (byggandet är halva grejen, så bygg inte för snabbt :P)
Springa med fladdrigt lakan (brukar vara buskul att hoppa efter och att åka snålskjuts på)
Köp en död musunge (ormmat) från djuraffär - superbra och supernyttig stimulans för hjärna, leklust och tänder!
Har en helt oaktiv katt härhemma som jag behöver aktivera. Inte helt lätt det heller.
.Han vill inte leka med ngt alls. Jo en sak. han gillar att slänga sig efter reklamen när jag sorterar. Suck! Varför inte vanliga hederliga kattleksaker, och den andra vet ni vad hon leker med. Torra okokta spagetti. Bara jag som har så knasiga katter??

#21 Haha :P Kanske kan det vara kul för din latoxe att du svingar runt med ett lakan/stor handduk över och runt honom?
Haha jag har en glad grannkatt som ofta kommer inklivandes med motorn på full gas, som gillar okokta nudlar :P
#21 Nej då :) Min kisse är jättelat. Hon gillar tyvärr att bita i sladdar :( Hennes favoritleksaker är skräp ex kvitton som hamnat på golvet.
Min bästa vän för att aktivera katterna här är laserpekaren.
//Pia
Vart får man tag på laserpekare?
#25 Det finns billiga nyckelringar med laserpekare på ClasOlsons, till exempel.
Vi brukar spara stora kartonger och göra hål på olika ställen. Det uppskattas av båda katterna som då kan smyga på varandra.
Laserpekaren är suverän till den ena katten, den andra katten bryr sig inte alls.
Papperskassar som man klipper bort handtagen på är uppskattade.
Snöre med prassligt smörgåspapper knutet i ena änden är kul att jaga.
Jag har köpt massor med fina leksaker, det slutar ändå med att de hellre leker med sånt som de "snott" i mina lådor, håsnoddar tex. :)
Zabelle
Ja hårsnoddar är poppis här, Thindra vill att jag kastar iväg dem sen kommer hon tillbaka med dem.
//Pia
#10 Då ska jag ta mig en sväng till Arken zoo och köpa en Da bird för 95kr då :D Hoppas det kan funka på latkissen ;)
Nu har jag köpt en da bird och hon älskar den, har aldrig sett henne flyga omkring på detta vis! Jättekul!

Putt!

Laserpekare!! Det är favoriten här och man behöver inte ens lyfta ändan
Bara sitta i soffan och lys lite. haha
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus