Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 2117 ggr
MillaJ
0

tror ni han mognar ifrån det? :p

Ja, min lillkille (Moses) har bestämt sig för vilka ställen som är hans favoritlekplatser men jag är inte lika förtjust.. Han leker i kattlådan och i vattenskålen ><
Det är ju liksom två ställen som jag vill att han ska gilla så jag vill inte säga till (som jag hade gjort om det tex var i blomkrukorna).. Han går in i lådan och tokgräver så sanden yr. Eller så sitter han med båda framtassarna i vattenskålen och skvätter. Vattenskålen gör inte så mycket för jag har ett stort underlägg, men det är värre när han varit och grävt i lådan och sen går raka vägen och stoppar tassarna i vattenskålen -vattnet blir inte så fräscht då :p Han gjorde inte såhär från början utan har börjat ganska nyss, kan det vara en liten tok-period?

louise-ariel
0

Hur gammal?

M.v.h. Louise

Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

www.stormenskaniner.se

www.lollotherunner.blogg.se

Jourhemmet
0

Verkar uttråkad, en kattkompis kanske? Flört

MillaJ
0

Svarar båda:

Ca 15v.. Hittekatt så jag vet inte säkert.

Har en kompis som han leker som en tok med.

louise-ariel
0

#3 Då kan det vara för han är så ung han kan växa ifrån sig det eftersom små katter ÄLSKAR att leka och busa.

M.v.h. Louise

Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

www.stormenskaniner.se

www.lollotherunner.blogg.se

MillaJ
0

#4 ja, jag tänkte nästan så jag med.. Att han kommit i nån fas där just detta är det roligaste han kan komma på :p

Jourhemmet
0

Tecken på att han mår bra då helt enkelt Skrattande

MonicaLagerquist
0

Om han gillar att leka i toalådan så ge honom en stor pappkartong att leka i.

Stolt ägare till tre La permer

MillaJ
0

#7 ja jäklar.. pappkartonger och papperspåsar brukar ju vara himla populärt bland katter. Får slänga fram lite grejer.
haha, kom nyss hem från stallet och då har katterna haft roligt -mattorna låg i fina högar i hörnen :p

MaalinF
0

Man förvånas ofta över hur mycket energi kattungar har och de leker med allting. Låter som att han trivs; och som du säger, släng fram lite annat på ställen du vill at than skall leka så kanske han glömmer bort de andra ställena för en stund. :)

IceJossan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade en kattunge på jour (Jamika) som älskade att leka i vatten. Till slut fick jag rätta mig efter hennes morgonrutiner: Fram med vattenbaljan, fylla den med 2cm vatten, i med en leksak, och försöka täcka golvet så gott det gick med handdukar - DÅ var hon nöjd :) Kanske kan du erbjuda din lillskit att leka med vatten någon annanstans istället för med det vatten han ska dricka?

Och för att bryta hans vana att gå med sandiga tassar från lådan till att leka i sin vattenskål kan du helt enkelt flytta skålen till en helt anan plats i huset/lägenheten. Många katter föredrar ändå att ha vattnet någon annanstans än vid maten och dricker då mer, så det kan ju bli två flugor i en smäll där.

MillaJ
0

#10 han tycker även om att sitta under badkaret och putta på silen till avloppet -helst om man precis har duschat så det är blött.
Vattnet står i andra änden av lägenheten och han dricker väldigt duktigt. Jag har ställt lådan på en dörrmatta som sticker ut en bit framför öppningen -så att så mycket sand som möjligt ska ramla/torkas av där.

Josefa
0

Kattungar brukar ha en period i livet då de tycker att plask i vatten är jättespännande. Försöka putta runt vattenskålar osv. Och glöm inte sura disktrasor. Jätteroligt att hitta dem i sängen.

Även att brottas i kattlådan brukar vara roligt. Men det brukar gå över med tiden.

Mona22
0

om han får en papperspåse att leka med, glöm inte klippa bort handtagen. de kan lät fastna och göra illa sig.

IceJossan
0

Mina föräldrars katter envisas med att peta upp golvbrunnen i bastun och dricker vatten där ur, så man får ställa något tungt på där. Vattenskålen har stått där som tyngd, och så länge den var lagom fylld så blev den inte bortputtad.

[Thiah]
0

Våra katter lyfter också bort golvbrunnen men inte för att dricka utan för att leka. Men jösses så störande det är.