Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 2305 ggr
wyates
0

Köpte kattunge i veckan..

Köpte en kattunge i veckan som jag fick hem sjuk.. Men då hon nämnde avlivning hade jag ej hjärta att gå därifrån.
Vill ej skriva för mycket om ärendet ännu, utan har nu en förfrågan, vet någon här vart man kan hitta andra som har råkat ut för "kattskojare"..

Mvh

Wyates

MaalinF
0

Det kommer alltid att finnas folk där ute som har lite intresse för katten som djur och mer intresse för pengar. Tyvärr så finns det många som har råkat ut för folk som kanske säljer eller slussar vidare katter som inte mår så bra.

Jag hoppas du inte råkar ut för detta igen, det är naturligtvis jättetråkigt. Jag kan bara rekommdera all att vända sig till katthem i första hand, istället för blocket/privata annonser, eller till seriösa uppfödare.

Imasy
0

Är det en registrerad uppfödare eller är det en huskatt det handlar om?

Josefa
0

Men nämdes det innan du köpte katten att den var sjuk? Och vad det var för sjukdom? Var det pga sjukdommen den skulle avlivas?

tuska
0

Köplagen gäller när man inhandlar djur. Du har rätt att lämna tillbaka kissen och få köpesumman tillbaka.  köpeavtal eller kvitto på köpet erfodras, som man ska ha när man köper djur.

Jourhemmet
0

Bättre att behålla den då du skrev att den annars skulle avlivas Rynkar på näsan