Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 2874 ggr
[Shaiya]
0

Vad har min katt for farg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ar sa fundersam vad min Dollar har for farg! Ibland ser han gra ut och ibland ser han beige ut. Hjalp mig!

Nagorlunda bild pa hans farger.

Imasy
0

Bruntabby skulle jag gisa på ;) Jar du bättre bilder där man ser kattns teckning/färg tydligare?

EddaM
0

Nej blåtabby men med rufism…de brun/aprikos färgade områderna =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[Shaiya]
0

Jag har nog en miljon bilder pa honom.

[Shaiya]
0

En till.

[Shaiya]
0

En till…

EddaM
0

Vilka vackra gröna ögon han har med =)

S*Luddhuvet´z

[Shaiya]
0

Annu en till

Signe-Jonna
0

På första bilden tyckte jag det såg ur som en blåsköldpaddstabby, men är det en hane så är ju inte det så vanligt!Skrattande På de andra bilderna ser han mer ut som en blåtabby…

[Shaiya]
0

Jo han har riktigt vackra ogon min lilla stora pojke.

[Shaiya]
0

Jo jag har ocksa haft mina funderingar om han kanske var en blaskoldpadda anda, han var ju krypt.

Och jag vill ocksa fa det till att han ar blatabby men ar han inte for…brunaktig for det?

Signe-Jonna
0

Är du säker på att han är en han då?

Imasy
0

Haha, tänk så det kan skilja ;) på första bilden såg den brun ut, och på de andra blå :P

[Shaiya]
0

Han ar ju kastrerad! och har en snopp! Glad

Jag vet inte riktigt om han var krypt da det var det vet. sa men hans pungkulor var lite daligt och ojamt utvecklade samt att ena pungkulan var fast inuti honom och pressade mot tarmar enligt vet sa de fick operera honom. Mer an det vet jag inte men han ar en han.

Signe-Jonna
0

Mycket vackra gröna ögon på kissen må jag säga! Kyss

[Shaiya]
0

Ja han har vackra ogon, mest for att han ar en riktig linslus sa fort man tar fram kameran stannar varlden upp och han poserar som attans! Flört

Skulle sa garna vilja ta honom pa en utstallning for skojskull men han avskyr nya manniskor och nar man tar i honom for mycket.

[Shaiya]
0

OBS. Ingen av dessa bilder ar pa nagot sett forandrade, dessa ar orginal bilder. Hade dom vart photoshoppade pa nagot vis hade jag forstatt hans andrande pa farg men nej, aven i varkligheten ar han nastan brun iblan och ibland ar han nastan silver! Kanske ar han en kameleont katt? Rosa pantern!

EddaM
0

Blåa katter får ju rufism ibland och det sitter ju på de områderna där rufism brukar vara =) Synd att han inte gillar att hanteras av främmande människor men på en utställning så hade han kanske inte tänkt på detta då det ä'r så mycket annat att tänka på. Du kan ju alltid testa om inget annat =)

S*Luddhuvet´z

[Shaiya]
0

Vad ar rufism??? Har inte hunnit komma sa langt inom mitt genetikpluggande. hihi.

Pa en utstallning skulle han ligga ihop kurrad i buren och ge mig arga ogat medans han jamar och smatt skriker safort nagon bara gar forbi. Hans beteende har blivit MYCKET battre gent emot frammande sa nu kan vi ga ut med honom och andra manniskor kan halsa pa utan att han blir livradd utan nu haller han sig runt om kring de nya manniskorna och ar lugn men visar tydligt att han inte tycker om dom! Flört

Han ar OTROLIGT osaker pa killar, det har tagit honom 2 ar att vaga vara ga fram till de manliga konet men han litar fortfarande inte pa dom. Formodligen bottnar detta i hans kattunge stadie da han ar uppvaxt fran fodseln till 12 veckor med en inte sa snall man. Det var riktigt rysligt hur man kunde kanna i hela kroppen att den mannen inte var snall och nar han hanterade kattungarna var han inte speciellt snall heller. Men nu har katterna det bra i andra hem sa nog om det.

EddaM
0

Vad tråkigt att han fått en sådan början av livet, du får klona honom hehe =) Men dte viktigaste är ju att han är din gosekatt =)

Rufism är en missfärgning av färg kanske man kan säga, att han bär på brunt och det syns utåt. Så har jag för mig att det var ialf =) Oftast är en av föräldrarna brunmönstrad och en tex silver. Många silver katter har detta men även blå mönstrade som din kille. Lägger ut en bild på en av mina avkommor som är svartsilver tabby med massor av rufism…hehe sedan har han en sådan rolig min på bilden med =)

S*Luddhuvet´z

[Shaiya]
0

Vilket sotis. Kyss Hm, kanske ar det sa.

[Shaiya]
0

Patal om rolig min, har ar en ganska rolig bild pa Dollar Skrattande

EddaM
0

Hehe =) Ja de är bra på att göra roliga miner dessa katter =)

S*Luddhuvet´z

IceJossan
0

#21 Hahaa, påminner om Com Hems OMG-katt :D

[Shaiya]
0

Hehe, ja kanske liteSkrattande

Sissi
0

Definitivt blåtabby, dock något rufistisk.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

[Shaiya]
0

OK! Tack for svaren! Skrattande