Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 2303 ggr
jullan92
0

Nya missen gillar mig inte?

Tog hem en ny liten kattpojke idag.

Min andra katt hälsade på honom och dom har sprungit runt ett tag i lägenheten.

Katten leker gärna med spöt med mig, men när jag tar upp honom och snusar lite på honom, eller bara drar honom mot mig, så jamar han och vill kränga sig ur mitt grepp.. Rynkar på näsan

Hatar min nya katt mig.. Gråter

Jourhemmet
0

Absolut inte. Låt honom vänja sig vid dig. Ta upp honom en kort kort stund för att sedan släppa honom. Det kommer att gå bra, det är väl som med oss människor. Vi låter kanske inte en främling komma fram och krama oss hur som helst Skrattande

Hur ser sötnosen ut?

Mig-
0

Det är bara en kattunge och de är ofta väldigt spralliga om de inte har något lugnt framavlat beteende för då är de vanligtvis lite lugnare.

han känner dig inte än! när jag tog hem min Cesar så jamade han så fort man lyfte honom som du beskrev, fast nu två veckor senare e han hur go som helst.(ligger just nu och såver på min mage XD) men alla katter vill ju inte vara bli burna. Katter hatar att bli fasthållna så jag skulle låta han bli nyfiken på dig istället. Jag brukar ge lite mumsigt blötfoder morgon och kväll för att de ska gilla mig lite mer hehe :) sen så brukar jag sätta mig på huk och prata lugnt och ropa kattens namn, då kommer han och stryker sig mot mig ;) men jag tror att ditt lilla vilddjur kan bli hur gosigt som helst, bara han får tid att lära känna dig..på sina villkor-tvinga honom inte till något-skäll aldrig på honom/straffa honom- och belöna för allt den gör bra!

Lycka till med din nya vän! :)

jullan92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min äldsta katt som var född i stallet gosade med mig på en gång :(

han verkar tycka det är roligare att umgås med katten som bara brottar ner honom och biter på honom.. :o

Söt är han i alla fall :)

Jourhemmet
0

Det håller jag med omSkrattande Hur ser den äldre ut?

essut50
0

Ta det lugnt, en vacker dag så kommer kissen till dig och vill kela. En del katter tar det tid för att känna sig säkra.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

jullan92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2, ja du har kanske rätt.. :)

Min andra kisse ser ut såhär !:)

Jourhemmet
0

Å gullepojken, sååå söt. Vad han ska vara lycklig nu med en busargrabb till Skrattande

jullan92
0

#7 den vitsvarta är en flicka ;)

Ja men hon är väldigt på den nya lillkillen och kastar sig på honom och han piper till ibland, ska jag avbryta eller låta det ha sin gång..? Förvånad

Jourhemmet
0

Oj, fick för mig att du hade en pojke sedan tidigare. Kissen var väldigt söt ändå.

Låt dom vara så länge det inte blir vrålskrik från den lilles sida. Jag skickade i väg en liten pojke på fyra månader härom veckan till sitt nya hem och det hemmet hade en stooor kille på ett år sedan tidigare. Den stora killen gjorde samma sak. Flög på den lille och bet i nacken på honom. Men det är bara lek, dom är nog så överlyckliga att dom inte vet riktigt hur dom ska bete sig. Nu sover dom tillsammans och leken är lite mindre rå Glad

jullan92
0

Jo för det verkar ju som att den lille är med på leken, men det blir väl lite hårdhänt ibland bara.. Glad

Mig-
0

FlörtSamma för oss, den store flög på den lille, men nu flyger han påden stora haha Skitkaxig! :D

jullan92
0

Ja dom verkar ha blivit ganska goda vänner nu, jagar varandra runt i lägenheten! Upplever dock att den lille drar sig undan från mig ganska mycket, sen helt plötsligt kan han börja kurra när jag kliar honom lite..

Destany
0

klart din kissebebis gillar dig men den e rädd o osäker i den nya miljön och kan känna sig trängd när du håller fast den. zigge som är ca 1 år kan fortfarande bete sig så.. o jag tror det beror på samma som din lille pojke för mycket bus i tassarna har helt enkelt inte tid att sitta fast o kela… ha tålamod så ska du se att det blir bättre =)

IceJossan
0

Jag skulle inte heller vilja bli runtburen av främlingar ;)

Sen har kattungar sällan tid att sitta i famnen - det finns ju så mycket kul att göra, det är ju slöseri med dyrbar bustid att kramas!

noir
0

Det kanske inte är en "gos" katt.
har två katter som hatar att bli bärd, den ena kan man få upp i famnen, men vill snabbt ner, den andra blir helt stel och jamar som om den håller på att bli ihjälslagen. men båda två älskar att gosa på deras villkor.
Dvs om man sitter i soffan kommer domoch lägger sig nära eller på en för att bli klappad, kammad eller bara känna närhet och värme. :)

Sen har jag en kisse som inte har nått emot att bli runt bärd och gosad med. Katter är också olika individer :)

Jourhemmet
0

Två av mina egna har aldrig velat bli burna. Blir helt stela i famnen, men jag älskar dom lika mycket för det och dom är vansinnigt keliga än då. Det är väl det som är lite charmen med katter, dom gosar på sina villkor Glad

Delfinen
0

Jag har en kattkille på lite mer än 5 år. Varken han eller hans bror har någonsin velat bli burna. Inte enns upplyfta i famnen. Inga direkta knäkatter heller. Kelas om och när han vill och då oftas ligger han brevid mig i soffan.

Katter är väldigt olika i sin presonlighet. En del älskar att bli burna en del inte. En del kan vara som ett plåster i knät medans andra aldrig vill ligga där. Bara att gilla läget och låta katten få på det viset som den vill ha det.

donnacorleone
0

Min kisse var inte alls speciellt gosig som liten. Gillade när man lekte med honom och sådär, men inte alls typen som sökte sig upp i knät. Men det ändrade sig när han blev äldre, och nu som 3-åring vill han gärna vara nära.