Sissi blev kidnappad!
Jo att när jag kom hem från skolan så berättade min mamma om att min katt Sissi hade blivit kidnappad. Att någon hade stannat utanför vårt hus och tagit med sej Sissi och åkt härifrån! Så mina föräldrar gjorde en polisanmälan och alla vart jätte ledsna. En timme senare så kom en bil och släppte ut Sissi igen. Hon sprang in till oss och va skiträdd! Tycker jätte synd om hon. Vill inte veta vad som kunde hänt henne. :( Skit sur på dom som gjorde det! :@
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Sjuuuukt……
#1 Jävla idioter säjer jag bara…
Sara

Herregud… att dom bara KAN göra nått sånt 
#3 Ellerhur…tänk om typ dom hade gjort ngt med hon.. :( usch.
Sara

Hur är det med henne då, verkar hon må bra?? Bortsett från att hon var rädd när hon släppts ut från bilen alltså.
förstår inte folk som kan skilja mellan mitt och ditt….
inte allt för länge sedan stals två pitbulls utan för en affär där ägaren snabbt sprang in i en kiosk och var snabbt ute igen. tror dom aldrig hitta hundarna…
jag skulle aldrig knyta fast min hund någonstans men man ska ju inte behöva vara rädd för att göra det….
lika så när de gäller att släppa ut sin kisse….
#6 Tyvärr är det något man får räkna med att det ska hända. Därför måste man hålla koll på sina djur, precis som att man inte lämnar sitt lilla barn själv.
Att dom blir stulna är ju inte det värsta som kan hända.
Men det är tragiskt att man ska behöva vara rädd för sånt. Bor man helt fel kan man ju knappt ha en kanin ute trots att buren är låst.
Verkar hon helt ok nu då? Kan det ha varit någon som trott att det var deras
bortsprugna el någon de kände typ? Annars borde de aldrig ha släppt
tillbaks henne på samma ställe. De kunde ju ha dumpat henne vart som
helst.
Vissa katter är så otroligt lika när man ser dem ute så där.
Ja undrar hur de gick med de hundarna. Hanen var ju döv(vit) o honan hade
valpar hemma.Såg i USA en liten hund som var bunden o de hade film att
någon går förbi o släpper den så den blir påkörd så illa så de måste avliva
den. Var kommer alla störda människor ifrån egentligen..
Mvh
Agneta

Jag försvarar inte de som stal henne men de kanske tröttnat på att kissen springer runt och kissar fel eller förstör och istället för att gå direkt till er så snor de katten för att skrämmas?
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Min honkatt Saga försvann i några dagar, då hon oftast är ute en 10 min i taget och inte kom när vi ropade så vart vi oroliga och gick ut för att leta. Efter mycket om och men så hör vi en vagt "mjau" och tittar upp i en av grannarnas fönster och där sitter Saga och skriker.
Grannens ursäkt, "Jag hade tonfisk som hon ville ha".

#11 Men herregud, vilken människa?!!
Okej, visst, katten ville smaka godsaker, men om man nu måste ge grannens katt nåt gott så släpper man ju ut den igen!!!!
Det är väl tyvärr sånt som kan hända när man har dem ute. Vår första hittekatt försvinner i perioder, hon har alltid gått ute och vill absolut inte vara inne. Ibland ringer det folk hem och frågar om henne och ibland tar de bara in henne och byter halsband =( Nu har hon precis kommit hem igen efter att ha varit borta hela sommaren.
#12 Det värsta var att det var en av våra grannar, som nu har flyttat dock.
Men Saga har ju halsband på sig 24/7 med info bricka då hon har epelepsi så man tycker ju att personen borde ringt eller satt upp lappar om hon hade varit bortsprungen.
Så det visar ju bara att man egentligen inte kan lita på någon, som några nämnt tidigare här.
#13 Ja, det är ju tyvärr så. Men byta halsband på katten? Ibland så undrar man vad vissa människor tänker med.
När jag var liten kom en mager stackare hem till oss, jag fick matrester som jag locka katten med, och den kom och var jätte kelig så mina föräldrar förstod att det måste vara nåns bortsprungna katt. Men vi hitta ingen ägare till kissen så vi köpte riktig kattmat till den och gav, fast den fick aldrig komma in. Vi tänkte att den kanske skulle gå hem till slut om den fick kraft,
sen en dag kom den aldrig igen. jag hoppas den hitta hem till sig. Men man vet ju aldrig och så här när man är äldre och kan mer om katter så är jag kluven till om det var bra att mata katten eller inte…

Man bör inte mata en katt som en dag kommer knallandes. Då är det ju nästan självklart att den stannar. Men samtidigt kan man ju inte låta bli! När jag var runt 10 så kom en vit semilånghårig kattfröken till oss, vråååålhungrig! Hon klättrade i träd för att komma åt fåglarnas talgbitar, så hungrig var den stackarn. Vi kunde såklart inte låta bli att släpaa in henne och ge henne mat när hon var så utsvulten.
#10 Vi bor på landet och har inte så många grannar. Katterna brukar mest gå ut i skogen ist. ^^
Sara
Vår katt brukar vara ute mycket på sommaren och den här sommaren hittade han ett nytt favoritställe… Det måste ha varit någon som matade honom, för han gick tillbaka dit hela tiden:/

Ännu en anledning till att hålla sina katter som innekatter…
Registrera katten med ett chip så är det lättare för polisen att spåra upp katten :)
Det kan finnas vissa som inte vill "erkänna"/berätta vilken öronmärkning katten har.
#21 hur menar du nu? varför skulle chip vara bättre i det läget? det syns ju inte om man inte går ill polisen och kollar.
#22 Har de inte en lista på registrerade husdjur med chip som de kan söka upp?
Hmm, då har jag nog skrivit helt åt skogen 
Njae, alltså man får välja själv om man vill vara sökbar i registren (både hos skk och sverak). Gäller både chip och öronmärkning.
#24 Ja det var typ det jag menade 
Fast det går ju att söka på de ägarna endå, bara att de inte har valt att ha uppgifterna offentliga på nätet.
#25 Aha. Men, vilketsom så är det bättre än att inte hitta sin katt över huvudtaget 

Fast egentligen är väl inte ett chip någon större garanti om katten blir kidnappad? I ett sådant fall behöver ju den som kidnappat katten ta med den till ett ställe där man kan läsa av chipet, och det är ju föga troligt.
Precis som 28 säger. Menar att ett chip inte ger större garanti för att hitta katten om upphittaren inte vill, det är ju ingen sändare ;)