Katthem sökes akut!!
Jag och min sambo har hittat ett hemlöst par katter ca 7-8månader gammla och antagligen syskon vi behöver nu tips på katthem då vi rint 4.5st och fått avslag. Helst i NV Skåne trakten men Halland och Småland som gränsar till Skåne går också bra. Hittade även en källing innan i veckan som i turligt nog fick hjälp med på djursjukhus.
Är katterna tama? Har ni tagit in dom eller är dom kvar ute?
Kollat om katterna är chipmärkta?
/Fridaybrew
Vad fick ni för hjälp på djursjukhuset? Avlivning? Det är den hjälpen de brukar erbjuda små upphittade bebisar. För jag antar att ni var på HBGs djursjukhus.

hej! här är en lista över en del katthem, samt telefonnummer http://www.katter.nu/sv/katthem.htm
ni kan även testa att skriva inne på hittekatter i fokus.
lycka till!

#1Dem är tama och hemma hos mina föräldrar i min gamla lekstuga nu.
#2Vi tror inte dem är chipmärkta.
#3 Ja, dte var vi och dem skulle lämna katten till katthem dagen efter då dem har samarbete med katthem ch dme har douren åt katthemmet på natten.
#4 Tackar så hemskt mkt!!
Det finns en liten liten grupp människor i Blekinge också som du kan söka hjälp ibland - EN Andra Chans. De är seriösa och går lätt att prata med.
(tryck på namnet, så är det länkat till deras hemsida)
Jag är lite smått nyfiken på varför ni tror dom är hemlösa? Vart hittade ni dom och hur såg dom ut i hullet? Såg att ni skrev att ni inte tror dom är chipmärkta. Men chipet brukar inte kännas för det är verkligen pyttelitet. Tycker ni ska sätta upp upphittade lappar och kolla om dom har chip. Kolla runt i området ni hittade dom ifall det finnns någon ägare.
Kan inte Tassebo ta emot de äldre katterna också då, eftersom de tog emot den lilla? De ska visserligen ha intagningsstopp eftersom de säger att de redan har åtminstone 25 katter för mycket. Men de attraktiva katterna verkar de alltid kunna göra plats för.

#7 Vi hittade en lapp i en mataffär om att dem varit bortstugna tidigare och ingen hade hört av sig på 3 veckor till dem som tog hand om katterna. Så om dem sprungit bort har ägarna haft ca 3-4 veckor p¨sig att hitta dem innan vi hittade dem.
Vi har iaf hittat ett jourhem som dem ska till idag. =)
En lapp i mataffären eller ej kvittar om det hängt där ett år ens, chipmärkning behöver kollas oavsett.
/Fridaybrew

#9 Ni hittade en lapp i en mataffär med ägarens uppgifter? Kontakta dem då! Eller hade de förra upphittarna en lapp uppe om att de hittat katterna?
I såna här fall måste det polisanmälas och ägaren har 3 månader på sig att hitta sin katt.
Och ni måste ju kolla upp om dom är märkta.