Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1671 ggr
Tasspuls
0

Era erfarenheter av Hills?

Jag har börjat prova Hills mat till min kisse eftersom uppfödaren tipsade om det. Hon använder alltid Hills till sina katter och tycker det är toppen. Sedan jag började med Hills har jag dock upptäckt att kissens avföring börjat lukta avskyvärt! Det luktar i hela lägenheten när hon går på lådan och bajsar. Det luktar liksom som värsta diarrén fastän bajset är hårt. Är det någon fler som har samma erfarenhet av Hills?

Hawknestgrove
0

har en katt som MÅSTe äta Hill´s K/D, skulle väl även kunna ge honom Rc:S motsvarighet eller Det andra vetfodret, glömmer alltid vad det heter, men vi har bara Hill´s hos båda våra veter.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Specific heter det….

Tasspuls
0

Men det var ju inte svar på min fråga…

Hawknestgrove
0

ok om bajslukt? tja, Jag vet inte, märker inte något värre på Arnes bajs än på de andras. Och det är ju bara att ta väck bajset så luktar det inte mer…..

Mooniq
0

..om det är hårt kanske katten får i sig för lite vätska?. även om man har vattenskål framme så verkar det ibland om om dom dricker för lite. Min katt dricker nästan aldrig vatten från vattenskålen utan ska promt dricka vatten ur pölarna eller i diket - -vilket jag kan tycka e äckligt men jag har ju kranvatten från kommunen och det är ju renat och katten känner nog av det och väljer naturligt vatten först..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Tasspuls
0

#4 Ja, jag blev bara förvånad över skillnaden med Hills mot det andra jag gett. Jag kommer välja bort Hills pga lukten på bajset, kan jag undvika bajslukt så gör jag ju gärna det.

Hawknestgrove
0

ja jag märker det inte. Gör ju rent i min bautalåda tre ggr per dag, och allt som sker i den är rejält nergrävt och jag kan ju inte ge  min lille gubbe annan mat. Har du hört med tillverkaren? Det där är ju faktiskt en sak du borde  ta upp med dem….telefonnumret står på påsen

Tasspuls
0

#5 Mja, men att bajset är hårt gör ju inte att det luktar värre. Hon dricker också en del, menade mer att bajset inte är löst/diarré, vilket det luktar som.