Katter iFokus

Katter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 574 ggr
evamojje
0

Godmorgon Tisdagen den 6 mars

Jaha då var det dax att släpa sig till jobbet igen. Jag är så trött, har haft 2 galna katter som har haft party inatt med löpning och höga toner till följd av det, samt att Mojje och Mei-Ling har jagat varandra över hela lägenheten och gjort tvärbromsningar och och snäva vändningar medan prylar rasade omkring dom.Jag var nästan rädd att grannen under mig skull komma upp och klaga *suck*.

Det är tur att jag bara jobbar 4 timmar så jag kan gå hem och sova middag efter utan att hela dagen försvinner *s*.

Men annars så är det bra, Det är 6+ grader i stockholm och barmark mycket skönt *L*.

Jag hade besök av Annica från Stockholms Katthem igår som vaccinerade Mei-Ling, det gick bra fast hon gillar verkligen inte att komma fram när det 'r främlingar här. Men jag tror att Annica är kär i Mei-Ling och det förstår jag hon e ju så söt. Sen så fick jag p-piller till henne så förhoppningsvis så blir det lite tystare framöver *L* och det tog hon med lätthet igår kväll så himla duktig *L*

Men nu ska jag klä på mig och gå till jobbet.

Så ha en bra dag

Eva & Mojj & Mei-Ling

PS..Nu ligger odjuren och sover minsann..

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Titti
0

Godmorgon.

Sitter och äter morgonmål, ska fara iväg på jobb om 5 minuter.

//Titti

Erikalice
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Iadg var det skönt att få lite sovmorgon, det var en fruktansvärt lång dag i skolan igår. Hade hemsk huvudvärk när jag kom hem som varade hela kvällen, så det är skönt att vara ledig idag. Ska snart iväg och hämta de nya kursböckerna som kom med posten idag, och sen blir det att sitta och läsa hela eftermiddagen. Får se hur mycket man kommer att kunna läsa med två vilda katter som springer runt. De har lekt hela morgonen. Stina rotade i papperskorgen och hittade en liten pappaerstuss som hon har lekt med i flera timmar nu, och Emil vill så gärna ha tussen också, så han jagar henne.

Aja, nu måste jag logga in på banken och se om jag har några pengar kvar att handla mat för idag…Räcka ut tungan

evamojje
0

Äntligen hemma igen ska ta mig en liten tupplur nu men först så ska jag leka med Mojje han står och jamar uppfodrande och vill bli jagad *s*

Så fortsatt bra dag

Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Titti
0

Hej igen.

Kommer hem och har en väldigt kelig katt som inte tycker att jag ska skriva något här, utan klia henne på huvudet och på halsen i stället. En riktig "buff-Fia" är hon. Hon lade sig på sida förrut, ungefär som om hon ville att jag skulle klippa bort sista stygnet. Så nu är det fixat.

Har varit på jobb och konstaterade att: "Hur man än vänder det så har man ändan bak". Hur man än planerar om städskåpet och flyttar det, så kommer det inte att fungera i praktiken ändå. Blä. Trångt är det som det är nu, och trångt blir det om man flyttar på den.  I vägen är man hur man än gör.Tja, vi får se vad som händer nu.

Tänker ta det lugnt. Borde diska, men jag tror jag tänker ägna mig åt något av mina korsstygnsarbeten istället en stund.