Hjälp! Icke rumsren innekatt!
Hej hej! Jag har två innekatter, Findus och Vilda. Vilda är inte helt rumsren då hon bajsar på golvet ca två meter från lådan. Hon hittar iaf till låden eftersom hon kissar där… Det har gått för långt, mamma funderar nämligen på att beställa tid att avliva henne :´( Jag fattar inte vad det är för fel!?! Någon som vet vad vi ska göra? Jag älskar mina katter över allt annat! <3 Har redan blivit av med en katt, Skuggan pga bråk och det ska inte få hända igen! :((

Findus är kastrerad inte Vilda…
Ja men vi har haft två
Kan vara revirmarkering. Kastrera henne.
Kastrera Vilda och skaffa en låda till. Hon vill kanske ha en låda till bajseri och en till kisseri.
#2 Okej. Kastrera henne till att börja då. Det kan mycket väl bero på det.

okej tack så jätte mycket! Ska prata med mamma :)
Gör det :) Du kan ju även visa henne artikeln.

Ja jag har gjort det men hon hann inte läsa allt…

Ställ henne mot väggen och tvinga henne att läsa artikeln, och redogör sanningen för henne - att hon inte kan låta en älskad familjemedlem DÖ bara för att hon inte kan berätta med ord att någonting är fel och för att matte inte "orkar" hjälpa henne att bli nöjd igen!
Jag vet flera katter som vill ha en kisslåda och en bajslåda. En annan katt var uppväxt med pellets i lådan men har sedan gått på sand i flera år, men för ett par år sen började hon protestkissa pga för många andra katter och detta blev sedan till en vana. Men vi lyckades bryta den vanan genom att ha en sandlåda och en pelletslåda, det gillade hon!
Testa spruta citron doft där hon bajsar, katter ogillar citron. Det funkade för mig iaf. Och säger också att skaffa en låda till^^

tack för tipsen, hoppas det hjälper:)

Hur har det gått?
och vad du gör och inte gör, tvätta aldrig platsen som den förorenat på med klorin eller ajax eller såpa. använd medle som lukar citron ocjh som sagt, två lådor, kastrera och håll rent i lådan! Rensa minst två ggr/dag
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....