Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1369 ggr
shareza
0

ändrat beteende över en natt!

Kan någon hjälpa mej? min 1-årige katt,en kastrerad hane,,som alltid varit snäll,kelsjuk och hur gosig som helst,alltid legat på min kudde varje natt och sovit,har helt plötsligt bara blivit som en annan katt, var ute och kallade på honom,när jag hittade honom,fräste han åt mej och sprang in i skogen,i kväll kom han hem,,gick till matskålen och åt med god apptit,därefter sprang han till katt luckan och kunde inte fort nog komma ut,när vi går ut och kallar på honom kommer han inte,vilket han alltid gjort,han har brukat följa oss som en hund,vad kan ha hänt? snälla någon ge mej ett tipsGråter

blondifire
0

låter som om någon varit dum mot honom ute…

S*Winsnes Wilda

Maria
0

Något har hänt ute som han har blivit uppjagad av.

Jag skulle gissa på revirbråk med en annan katt annars hade han nog inte varit så pigg på att vara ute och att dessutom inte komma när ni vill som han brukar.

Detta är tyvärr inget ovanligt när man låter sina katter vara ute fritt.

/Maria

Hawknestgrove
0

ja mitt tips är, att du försöker få in honom och håller honom inne ett tag. Kolla över honm, så han inte är skadad. Eventuellt gå till vet och checka upp

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

shareza
0

Tack för tipsen! det var nog som ni sa,,att han varit med om något ute,,för han var inte sjuk,nu är han som vanligt igen,,men han har inte varit riktigt glad sedan vår andra katt försvann,de var så goda vänner,så nu ska han få en katt-kompis.tack igen Svenssons matte