Katter iFokus

Katter

Etiketter: kattstatusdjurskydd
Läst 1995 ggr
Maxima06
0

exet avlivade hennes katt

www.facebook.com/group.php?gid=145000755518132&ref=ts

En kvinna vars ex hämtade hennes katt i deras fortfarande gemensamma bostad för att avliva katten som hämnd =( Vilka sjuka jävlar det finns!

Vet ni hur era veterinärer ställer sig till att kolla upp ägare innan djuret avlivas? Jag kommer fråga min när jag ska dit.

Heidi
0

Fyyyyyy säger jag bara.. Så sjukt hemskt och vilken iskall människa detta ex är…

Har gått med i gruppen nu.

Jag tror det är väldigt lätt att göra lite vad man vill hos veterinären med djuren.

En sak jag reagerade på var när jag skulle hämta vår Hugo efter hans tandstensborttagning. Dom frågade bara vilket djur jag skulle hämta, inget legg eller någonting. Tänk om någon av nån anledning ville ta Hugo i från mig, hade ju lätt kunnat sno honom där.

Nu är det där med avlivningen mycket hemskare men just det där att leggkontroll borde faktiskt finnas vad man än skall göra hos veterinären!

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Imasy
0

Jag läste detta på Familjeliv igår tror jag det var, och där skrev hon om FB gruppen också.

Maxima06
0

Tycker det är helt ofattbart att man ens kommer på tanken att straffa en människa genom att döda dennes djur =( Och ja man kan ju tycka att man åtminstone borde få legitimera sig hos vet.

Gjorde ett inlägg på siames i fokus också.

Mona22
0

Han måste ju vara helt pantad som gör så..Skrikandes

Jag hämtade syrrans katt efter ett veterinärbesök och inte kollade de att jag ej var ägare. Man blir lite rädd. Tänk om någon stjäl ens älskling.Förvånad

[Norrbysa]
0

Det här är något som borde uppmärksammas. Läskigt ju.

Lillan7704
0

Har varit med en en likande sak faktiskt…

Det är över 10 år sedan och jag och min dåvarande delade på oss. Han fick tag på lägenhet innan mig och jag fick bo hos ett par kompisar tillfälligt. Mina två katter fick bo hos mitt ex tills jag flyttat till eget, men han tyckte att det tog för lång tid, 6 veckor, och en dag stog det två tomma kattburar utanför ytterdörren.. Han hade avlivat dom utan att ens ha tagit upp att han tyckte att det var ett problem med mig!

Pälsbollarna i Höganäs

Maxima06
0

#6 fyfan alltså =(

[Liinda]
0

Hos våra veterinärer så måste man skriva på ett papper sitt namn och att man accepterar avlivning plus uppgifter på katten. Men det är så klart folk kan ju luras.

Men tex när folk hämtar efter sövning och liknande så bestämmer man en tid och man känner man ju igen personen som lämnat (om det är ett litet ställe) Chansen att en människa kommer exakt samma tid och chansar rätt på ett namn och djurslag är ju inte speciellt stor! Och ja så känner man igen personen,

Maxima06
0

#8 ja, han hade ju skrivit på papperna med sitt namn så de kollar ju iaf inte om det stämmer med ägaruppgifter. =(

spiritedaway
0

Usch va hemskt! Att man ens gör något sånt.

Det där ska ju inte kunna hända. Men är katten inte idmärkt t.ex så är det väl bara lättare dessutom.

Hawknestgrove
0

Ja så sjuka folk fins det ju gott om. Ta  den där massmördaren, komer inte ihåg namnet just nu, han som  har mördat så många och numera nekar till hälften…. Det står still i skallen… Hans före detta sambo berättade ju i vittnesförhör, att han av ren illvilja och hämd mot henne dränkte hennes katt i toaletten…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....