Vad tittar de på en utställning?
Var på en kattutställning tidigare idag men föstod inte riktigt vad det är domarna tittar på, kan någon förklara eller länka kanske??

När det gäller huskatter som du har tex så tittar domaren på helheten, temprament och preparering. Och sedan väljer domaren den katt den tycker bäst om som sin 1:a och den blir Nominerad till panelen (final) där möter den korthåriga honan o hanen varandra och den som vinner av dem blir BIS Korthår. Och detsamma med långhåren, den som vinner där blir BIS Långhår.
Det är jätte kul att ställa ut och jag gör det ganska så ofta. Min huskatt som du ser i min Avatar har blivit BIS 50 gånger! =) Otroligt resultat. Men jag ställer även ut mina Norska Skogkatter =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#2 det var väldigt spännande att titta på kattutställningen idag även om jag inte förstod så mycket då, men mer nu ;-)
Föll för både norska skogskatter och main coon´s så härliga :-D
Fick även klappa en skogis på 10 år och en nakenkatt - härlig upplevelse!!!

Jag fick en kull med skogisar på natten mellan torsdag o fredag=) Så jag har några goa o mysa med =)
Vart var du i varberg eller i surahammar?
S*Luddhuvet´z
#4 Tvååker 1 mil utanför Varberg ;-)
Om GBG står för Göteborg så tjoa gärna till för jag kommer gärna och kikar ;-) den lilla stund jag var där med en sur 5åring gav mig bara mersmak…

GBG e Göteborg ja =) Och jag skall på Västsvenska kattklubbens utställlning nu i höst =) Kommer vara där båda dagarna =)
S*Luddhuvet´z