Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 4108 ggr
Erina
0

Svart skorpa under hakan

Hej!

Jag har precis upptäckt att min hane (1år) har en svart skorpa under hakan. ser inte ut att vara från ett sår. Tänte först att ha kanske kliat sönder ett insektsbett, men det verkar det inte vara. Har någon av er sett detta hos någon av era katter, eller har kunskap om vad det kan vara, skulle jag uppskatta om ni delade med er av era kunskaper. Bör jag kontakta veterinär, eller är det något jag kan hjälp honom med på egen hand?

Tack!

MonicaLagerquist
0

Det låter som svarthaka.Dvs katt acne.Tvätta rent och håll det rent det kan om man har orur bli infekterat och gör då rejält ont på katten.Jag brukat tvätta med olja och alsollösning.

Stolt ägare till tre La permer

Hawknestgrove
0

och om du inte redan gjort det, kasta plastskålen och ersätt med glas.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erina
0

Tack för råden!

Har rostfria skålar, är det ok? Tack för era svar!

Hawknestgrove
0

Du det ska jag låta vara osagt…..Googlade lite och rostfritt ska vara Ok… Googla på svarthaka så får du massor av tips!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

EddaM
0

Om han inte är kastrerad så kan det hjälpa en del mot svarthaka med!

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Ett par av mina missar fick svarthaka för nåt år sen, kunde inte förstå varför då jag aldrig haft plastskålar. Men insåg sen att de klämde ut huvudet på balkongen övern en bit plast jaghade som stopp…dagligen flera gånger var de ju där och kikade, så ibland är det inte uppenbart direkt var de fick det från.

Tvättade envetet och dagligen med alsollösning på hakan, trodde aldrig det skulle ge sig men peppar peppar nu har de inte haft det på nåt år.