Hankatt blivit skygg o rädd!
Hej!
Jag har 3st katter; 2 kastrerade hanar som är blandras norskskogkatt/perser; Linus snart 1-år, Musse 1 1/2 år och en okastrerad hona av samma blandning. Hon blir 6-månader den 25 juli och har varit här i ca 3v. Hon är jättego o snäll.
Våran Linus blev ännu keligare efter kastrering och har alltid varit kelig o tillgiven. Han kom alltid jämt så fort man knacka på kattmatsburken. Jätteglad. Busade också med Musse o for runt ville också gå ut på balkongen o sitta och titta ut. Vilket dom andra katterna också gillar. Dom är innekatter alla 3.
Sedan torsdag förra veckan nu ca i en vecka så är våran Linus rädd och tillbakadragen. Han håller sig bara i vårat vardagsrum går ibland och liksom tittar o vädrar och trycker mot golvet och går jättesakta och luktar och nosar på deras leksaker tex och liksom hoppar till. Han går ibland fram och känner på mattan och står på bakbenen och tittar försiktigt upp mot soffan.
Ibland bär jag ut honom till balkongen och då ligger han kvar på bordet och ibland kikar han ner i springan som är där. Han håller liksom koll för det mesta. Han går aldrig numera ut i köket eller hallen eller sovrummet ej heller balkongen.
Vad har hänt?
Imorse så kissade han på golvet. Jag tycker såå oerhört synd om honom. Honan är jättesnäll mot honom och Musse och när hon går fram till Linus så nosar han bara på henne visar ej någon aggressivitet.
Vad ska jag göra??? Snälla hjälp mig! Jag ger Zylkene enligt veterinärförfrågning men det verkar ej hjälpa. Dom tycker att jag ska prova Feliway också men ska jag prova att lämna tillbaka honan ett tag eller ska jag prova Feliway först?
Jag blir väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig
Jag tror han känner av honans hormoner. du skulle kastrera henne innan hon blir att löpa.
testa feliway det kan hjälpa
tack för svar.du menar alltså att hon snart börjar löpa?att det är det han känner

Feliway är kanon bra, kastrera honan o köp det så skall du se att det kommer att gå bra=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Hej agdasa!
Jag justerade ditt inlägg i stycken och rättstavade lite med stor bokstav efter punk och liknande. Det är bra att tänka på de som har svårt att läsa och försöka göra sina inlägg lättlästa.
Lycka till! Hoppas att du får fler goda råd!