Hur mycket tid?
Hur mycket tid spenderar ni med era katter, tänk en vanlig vardag med jobb,skola osv…
och vad tkr ni om att skaffa en till katt om man tycker sig vara borta mycker så att katten sitter ensam?
8-10 timmar är nog mycket vanligt katter får vara ensam 5 dagar i veckan, om så skulle vara skaffa sällskap åt katten. Om inte bör mycket tid läggas ner på kissen efter arbetets slut eller skoldagen
Själv är jag prioriterad att alltid få vara hemma med mina djur, som är rättså många.

Jobbar man heltid eller får i skolan heltid så bör man nog se tuill att ha två katter så att de har sällskao av varandra.
Mina katter är ytterst sällan ensamma hemma.
Stolt ägare till tre La permer
Jag går till skolan 6-7 timmar om dagen och när jag kommer hem så brukar jag mysa och borsta och utfodra min katt.
Vi har inte råd med 2 katter så det finns ingen möjlighet att tjata heller, eftersom att min mamma är också lite allergisk mot pälsdjur.
klokt att du tänker i de banorna.#3
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Har bara en katt just nu, så jag lider med katten att han behöver vara själv på dagarna när jag jobbar. Så ägnar endel tid åt han när jag kommer hem, sen är han ju van att ha en kompis en pga sjukdom blev han ensam kvar.
Men det ska införskaffas entill beroende på vad corona testet visar på den som är kvar.

det beror på.. jag jobbar långa dagar ibland o sen e jag mycket med kompisar.. nu på sommaren så känns det som om katterna tycker att det kvittar om jag e hemma eller inte för de e ändå ute på balkongen hela tiden.. jag har 3 st o det lättar mitt dåliga samvete ibland för jag vet att de har sällskap av varandra.. när jag e hemma o tittar på tv så kommer de o vill kela ibland..de ligger gärna i närheten av mig, ingen av dem e knäkatter
#4 Vad menar du? Var det en ironisk mening? 
nej absolut inte!!! Det är klokt att tänka i de banorna, att man inte tar till sig fler djur än vad man klarar av ekonomiskt. Sund inställning, helt enkelt. Applåder.
#8 Jaha. Hehe, tackar tackar 
okej, så om man är i skoolan en hel dag.. (beror ju på shemat och vissa dagar) så tycker ni att man ska ha två ? :)
om hemmet är tomt mer än 8 timmar varje dag, så är min åsikt den i alla fall.
#11 ok

6 timmar per dag är de ensamma då jag och gubben inte jobbar samma tider. men de har ju sällskap av varandra.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
ja mina ord är inte lag, men tycker att det är en ganska vettig riktlinje. Som man givetvis får balansewra med plånboken
Nu under sommarlovet är jag alltid med min katt. Annars när jag inte är ledig så är jag i skolan i drygt 6-8 timmar och sedan spenderar jag allt som går med katten. Dock är det många fler i min familj som är hemma då inte jag är hemma, och jag är hemma då inte dom är hemma. Så hon är så gott som aldrig ensam.
Men ångrar ändå att vi inte tog hennes brorsa.. och nu skulle hon aldrig någonsin tillåta någon annan katt, eller huvudtaget något annat djur in i denna lägenhet.