Katter iFokus

Katter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 1453 ggr
Halloweencat
0

Två kattungar behöver akut nytt hem...

Hjälp!!! Finns de någon som kan tänka sig att ta hand om en eller två kattungar???
Sprang på en gamal kompis idag, vars kompis katt fått kattungar och om dem inte hittar hem snarast så kommer dem att skjutas :(
kan inte ta in någon själv då ja har fullt här hemma och vet inte riktigt va ja ska göra…

De är två honkatter som finns i filipstads området.

spiritedaway
0

tråkigt. Säg åt dom att kastrera sin katt då.

Då är dom säkert inte i rätt ålder heller?

Halloweencat
0

Ja tycker dem borde kastrerat katten från början :(

De vet ja tyvärr inte då ja som hastigast fick veta de av min vän, vill så gäran hjälpa dem små liven :)

spiritedaway
0

Jag kanske är hemsk, men i vissa såna här situationer bör man inte ta emot en sån katt under avlivningshot. OFTA tror jag det är tomma hot. Och skulle tro att de lär inte kastrera sin katt efter det heller och då kommer det bara dyka upp fler kattungar som de kommer hota att avliva om ingen tar dom.

Så i ett sånt fall skulle jag nog försöka upplysa kattägarna istället.

spiritedaway
0

kan ju vara bra att ta reda på hur gamla katterna är också.

Halloweencat
0

Nej då ja förstår va du menar :)

Dessvärre känner ja inte kattägaren själv för då hade ja förespråkat kastrering för länge sen :)

har försökt få fram de men inte fått nått svar men på bilden såg dem ut att vara minst 8 veckor i alla fall skulle gissa på 10-12 veckor :)

spiritedaway
0

Men eftersom du fått reda på det vore det väl inte helt omöjligt att få fram den information.
Okej för det blir bara ännu mer fel om man tar ungarna för tidigt dessutom.

Mainebusters
0

Ännu ett avlivningshot.. Obestämd

dagdrivarn
0

Tror också det i många fall är tomma hot, undra om det skulle hjälpa mer om man skulle säga att OK. Kastrera din katt FÖRST så hjälper jag dig att omplacera de små SEN!

Tror iof inte det, men man vet ju aldrig?

Kunde ju vara något bättre att köra med som standard, hellre än falla till föga och hjälpa dem att hitta nya hem.

Och i ärlighetens namn, blir de skjutna blir det åtminstone ett par mindre huskatter som kan få nya kullar :-(

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#7 jag kommer låta sitevärden avgöra om hon anser denna ska bort då det inte är TS som hotar utan försöker finna lösning. Och vi följer trådarna så gott vi kan men har liv utanför nätet så vi är ej här 24-7 och du behöver ej baksätesmoderera inläggen, tack

Mainebusters
0

Det var inte moderering. Det var ett påstående. Jag har inte sagt något till TS? Vaknat på fel sida? Tycker mig märka en sur underton.. Flört

Imasy
0

Låser tråden då avlivningshot inte är tillåtet av varken ägare eller i tredje hand.

Har man katter som behöver nya hem får man gärna lägga in en annons i vår klistrade annonstråd.

Inlägget är låst för nya kommentarer