Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3136 ggr
Lillj
0

Lite funderingar.

Hej. För två dagar sen så skaffade jag min första kattunge på 14 veckor. Den jamade hela natten och var väldigt reserverad men nu har den vant sig och kommit igång. Tyckte dock synd om den då den gick och jamade efter sin familj då dom var 8 st. Så jag hämtade en dag senare en till katt från samma kull. Trodde det var bra, men det går inte alls. Den första katten fräser och vägrar att acceptera den andra, dom går bara inte ihop. Är det bara till en början dom är så för att visa att det är dens revir? kommer det att bli bättre? eller måste jag göra mig av med den andra? Den andra katten som jag hämtade jamar även nästan hela tiden.. är det något som är fel? den är extrem. hoppas att det bara är tillfälligt för att den kommit till ett nytt ställe. Vad bör man tänka på som kattägare? några bra tipps? då jag är relativt nybörjare ;)

tuska
0

katterna känner inte igen varandra när dom kommit till en ny miljö.

ge dem några dagar ska du se att allt fixar sej. Dom kommer att få mycket glädje av varandra. kanska vore bra om du lät katterna bekanta sej med ett rum i taget. stora ytor kan vara lite skrämmande för en vilsen kattunge.  Du får hitta på lite roliga leksaker och leka med dem, då glömmer de fort att längta.  Bra vore om du hadde fått en filt från uppfödaren som det har varit en bekant mamma lukt av.   Gör goa varma inbjudande bäddar åt dem

Lycka till med dina kattungar.

Lillj
0

Dom gör alltså inte det? Då förstår jag. Man märkte det.

Okej. Jag hoppas det! Tack så jätte mycket för ditt svar :)

dagdrivarn
0

Tror att tuska missade att du skrev att de var ifrån samma kull.

Visst känner de igen varandra efter bara en dag, däremot så är nog första lilla bara skärrad efter första dygnet och fräser därför åt syskonet hon hade nog fräst åt vem som än kommit.